سرشماری پرندگان مهاجر در خراسان جنوبی به پایان رسید

بیرجند (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از پایان سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب‌ها و آبگیرهای خراسان جنوبی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
سرشماری پرندگان مهاجر در خراسان جنوبی به پایان رسید

حبیب ا... حاتمی گفت: همه ساله با شروع فصل سرما مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی آغاز می شود واستان خراسان جنوبی هم به عنوان یکی از کریدورهای مهم مهاجرت در کشور،میزبان تعداد بیشماری از این پرندگان می باشد.

وی افزود: بر اساس یک برنامه ریزی منظم و بین المللی هر ساله از 11 دی ماه تا 11 بهمن ماه سرشماری پرندگان در منابع آبی و سدهای استان و به ویژه در تالاب کجی نمکزار نهبندان ، سد رزه ، سد فرخی و... توسط کارشناسان این اداره‌ کل، محیط بانان انجام می‌شود.

وی هدف از انجام این سرشماری را دستیابی به آمار دقیق، تعداد گونه‌ها، ترکیب جمعیتی گونه‌ها، بررسی تغییرات احتمالی در کانون‌های جمعیتی پرندگان و اطلاع از شیوع بیماری‌ها مانند بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و همچنین بررسی میزان سلامتی زیستگاه‌ها عنوان کرد واظهار داشت: در استان خراسان که در مسیر مهاجرت اینگونه از پرندگان قرار دارنداین سرشماری انجام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان داشت: زیستگاههای خراسان جنوبی ، مکانی امن برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر بوده و حواصیل ، اگرت ، فلامینگو ،باکلان ،خوتکا، انواع اردک، چنگر ،فلامینگو ، پلیکان و......از جمله پرندگانی هستند که سدها و آبگیرهای خراسان جنوبی را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند.

حاتمی در پایان اظهار داشت: پس از تحلیل و بررسی ، نتایج سرشماری اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار