اعلام جزئیات برنامه‌های چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ فجر ۴۴ صحنه حضور پرشور دانش‌‌آموزان

فردا زنگ انقلاب در ۱۱۰ هزار مدرسه نواخته خواهد شد/ برگزاری ۱۳۵۷ جشن تکلیف دانش‌آموزی/ برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان در ایام دهه فجر/ آوای فجر از سوی ۵۰ هزار گروه سرود دانش‌آموزی خوانده می‌شود/ نمایش خلاقیت‌های دانش‌‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن/

تهران (پانا) - رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی جزئیات برنامه‌های چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات برنامه‌های چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ فجر ۴۴ صحنه حضور پرشور دانش‌‌آموزان

سیدنظام‌الدین موسوی در نشست اعلام برنامه‌های چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که متولی هماهنگ کردن بخش‌های مختلف نهادی و مردمی است ستادی برای این ایام تشکیل می‌شود. از دو ماه قبل نیز ستاد امسال آغاز به کار کرد و ۲۹ کمیته تخصصی در ستاد مرکزی شکل گرفت تا برنامه‌های مختلف ایام دهه فجر را طراحی کنند.

برگزاری ۶۰ هزار برنامه در ایام الله دهه فجر امسال

وی با بیان اینکه امسال استقبال خوبی از سوی تشکل‌ها و گروه‌های مختلف مردمی، اقشار، دانش‌آموزان، دانشجویان و ... برای حضور در برنامه‌ها صورت گرفته است، گفت: بر این اساس تقریبا حدود ۶۰ هزار برنامه را در سراسر کشور خواهیم داشت. علاوه بر شرایط هر ساله انقلاب اسلامی و تعهد مردم ایران به ایام الله دهه فجر، امسال با شرایط ویژه‌ای مواجه هستیم. دشمن در چهار ماه اخیر تمام توان خود را به میدان آورده است تا امید، نشاط اجتماعی و اتحاد مردم ایران را از بین ببرند.

موسوی با بیان اینکه راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، حضور مردم در صحنه است، اضافه کرد: ما اعلام کردیم که برنامه‌های دهه فجر باید روح امید را در بین مردم جاری کند و براساس فرمان جهاد تبیین دستاوردهای کشور اعلام شود. درست است که کشور مشکلات زیادی دارد و بخشی از آن ناشی از دشمنی دشمنان است، اما آنچه که روشن است این است که مردم پای انقلاب ایستاده‌اند و به آینده روشن این کشور نیز اعتماد دارند.

«ایران استوار، چهل و چهار سال افتخار» شعار ایام الله دهه فجر امسال

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: حتما یکی از محورهای مهم برنامه‌های دهه فجر، تاکید بر اتحاد و یکپارچگی مردم ایران است. بر همین اساس، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر، شعار دهه فجر امسال را «ایران استوار، چهل و چهار سال افتخار» اعلام کردیم.

برگزاری برنامه ۱۲ بهمن با سخنرانی رئیس مجلس در مرقد مطهر حضرت امام

موسوی با اشاره به برنامه‌های مهم ایام الله دهه فجر ادامه داد: آغازگر دهه فجر امسال، گرامیداشت لحظه ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن اسلامی است. در این روز حضرت امام در چند نقطه توقف داشتند، در فرودگاه، در مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا و ... به همین خاطر چند برنامه را به صورت همزمان خواهیم داشت. این مراسم در تهران هم در فرودگاه و هم محل جلوس حضرت امام در بهشت زهرا برگزار خواهد شد و برنامه اصلی با حضور باشکوه مردم در مرقد مطهر ایشان با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. همچنین در روز ۱۲ بهمن، فردا نواخته شدن زنگ انقلاب در ۱۱۰ مدرسه سراسر کشور نیز انجام خواهد شد. برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در ۱۹ هزار گلزار شهدای انقلاب اسلامی در روز پنجشنبه ۱۳ بهمن برگزار خواهد شد.

آوای فجر از سوی ۵۰ هزار گروه سرود دانش‌آموزی خوانده می‌شود/ ایام الله دهه فجر صحنه حضور پرشور دانش‌‌آموزان و نمایش ابتکارات دانش‌‌آموزی

وی با بیان اینکه از فردا تا ۲۲ بهمن کشور صحنه آیین‌های مختلفی خواهد بود، گفت: آوای فجر از سوی ۵۰ هزار گروه سرود دانش‌آموزی در سراسر کشور بلند خواهد شد. با توجه به اهداف دشمنان نسبت به دانش‌آموزان، الحمدالله گروه‌های مختلف دانش‌‌آموزی در سراسر کشور اعلام آمادگی کردند و برنامه‌های ابتکاری خوبی را پیشنهاد دادند که در سراسر کشور در مدارس، به صورت میدانی، در قالب نمایشگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد. همچنین خلاقیت‌های مختلف دانش‌‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن از سوی خود آنها به نمایش درخواهد آمد.

برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان در ایام دهه فجر

موسوی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما اردوهای راهیان پیشرفت است که برای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد تا دانش‌‌آموزان با دستاوردهای مختلف علمی و صنعتی کشور آشنا شوند.

برگزاری جشنواره «ایران آینده و نقش زنان در آن» با مشارکت ۳۰ هزار بانوی فرهیخته/ هیات‌های مذهبی در ۷۰ هزار نقطه جغرافیایی برنامه دارند/ برپایی بیش از ۵ هزار محفل انس با قرآن کریم

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اضافه کرد: همچنین برنامه‌های متعددی از سوی ۸۰ هزار مسجد و ۵۰ هزار پایگاه بسیج برگزار خواهد شد و مشارکت پرشور ادیان الهی را نیز در این ایام شاهد خواهیم بود. بیش از ۵ هزار محفل انس با قرآن کریم، چهار هزار کرسی آزاداندیشی در این ایام برگزار خواهد شد. در ۷۰ هزار نقطه جغرافیایی کشور، هیات‌های مذهبی برنامه‌های متعددی را برگزار خواهند کرد. همچنین جشنواره ایران آینده و نقش زنان در آن، یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های ما است که با مشارکت ۳۰ هزار بانوی فرهیخته در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری مهرواره محله همدم در ۸۰ هزار محله

موسی در ادامه این نشست اعلام کرد: «مهرواره محله همدم» در ۸۰ هزار محله کشور با هدف نشان دادن ارزش‌های اجتماعی و همدلی مردم شامل بازارهای نیکوکاری و ... برگزار خواهد شد.

برگزاری ۱۳۵۷ جشن تکلیف دانش‌آموزی

به گفته این مسئول، ۱۳۵۷ جشن تکلیف دانش‌‌آموزان در سراسر کشور نیز از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر خواهد بود.

موسوی اضافه کرد: مهمانان خارجی در ایران الله دهه فجر در کشور حضور خواهند داشت. جشنواره‌های مختلف هنری و فرهنگی با حضور پرشور مردم برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهند کرد.

برگزاری جشن‌های انقلاب در بیش از ۵۰ کشور جهان/ اعزام گروه‌های هنری به ۱۲ کشور

وی خبر داد که در بیش از ۵۰ کشور جهان که جمهوری اسلامی ایران نمایندگی فرهنگی دارد، برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار و در تمام سفارت‌خانه‌ها برنامه‌های رسمی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. به همین مناسبت گروه‌های فرهنگی و هنری نیز به ۱۲ کشور برای اجرای برنامه اعزام خواهند شد.

پوشش برنامه‌های ایام الله دهه فجر از سوی ۴ هزار خبرنگار و عکاس

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۴ هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار شامل ۱۱۰ خبرنگار خارجی برنامه‌های ایام الله دهه فجر را پوشش خواهند داد.

برگزاری ۸ رویداد بین‌المللی ورزشی با حضور بیش از ۹۰ کشور

موسوی افزود: برخلاف همه ادعاها از جمله ایزوله شدن ایران، اما ما جشنواره‌های مختلف ورزشی را در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود. ۸ رویداد بین‌المللی ورزشی با شرکت بیش از ۹۰ کشور جهان را در حوزه کبدی، تکواندو، کشتی، شطرنج، تنیس، بدنسازی برگزار خواهیم کرد.

راه‌اندازی پویش ایده‌های جدید در فجر ۴۴

وی گفت: پویشی با عنوان ایده‌های جدید در فجر ۴۴ راه‌اندازی شده است که نوجوانان و جوانان می‌توانند با مراجعه به سایت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این پویش شرکت کنند.

افتتاح یا کلنگ‌زنی ۲۳ هزار و ۲۸۲ پروژه شهرداری‌ها در ایام دهه فجر

موسوی خبر داد: در زمینه پروژه‌های شهرداری‌ها حدود ۲۳ هزار و ۲۸۲ پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد. همچنین دولت هزاران پروژه‌های مختلف را در این ایام افتتاح خواهد کرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در پایان گفت: این مراسم‌ها مردم پایه است و با حضور فعال مردم مبتنی بر امید و نشاط‌آفرینی و وحدت مردم برگزار خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار