سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران در گفتگو با پانا:

ارتقاء سرانه ورزشی به ۱.۳ متر مربع، دستاورد ماندگار انقلاب اسلامی در مازندران

ساری (پانا) - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت ارتقاء قابل توجه سرانه ورزشی از هفت صدم متر مربع در سال ۱۳۵۷ به ۱.۳ متر مربع در زمان حاضر از دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در مازندران است.

کد مطلب: ۱۳۴۲۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء سرانه ورزشی به ۱.۳ متر مربع، دستاورد ماندگار انقلاب اسلامی در مازندران

عادل عالیشان در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: در قبل از انقلاب میزان اماکن ورزشی مازندران ۱۷ هزار متر مربع بود که اکنون این رقم با جهش قابل توجه به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع رسیده است.

عالیشان خاطرنشان کرد: در استان مازندران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۵۵۶ مکان ورزشی سرباز و سرپوشیده احداث شد و در برنامه ششم توسعه سرانه ورزشی ۱.۲ متر مربعی را برای استان در نظر گرفته شد که این رقم اکنون با افزایش یک دهم درصدی به ۱.۳ متر مربع رسیده است.

حضور ۳۰ درصدی بانوان مازندرانی در ورزش همگانی

عادل عالیشان با بیان اینکه در مازندران مشارکت مردان و زنان در ورزش همگانی در قبل از انقلاب صفر بود گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد بانوان و ۳۵ درصد آقایان استان در ورزش همگانی مشارکت دارند.

مقام عالی اداره کل ورزش و جوانان مازندران اضافه کرد: در قبل از انقلاب اسلامی زیر ۱۰۰ نفر داور و مربی ورزشی در مازندران فعالیت داشتند که با تلاش های صورت گرفته در بعد از انقلاب اسلامی این رقم اکنون ۲۵ هزار و ۳۵۸ نفر رسید.

نقش آفرینی ۱۷۰ هزار ورزشکار حرفه‌ای و آماتور در مازندران

عالیشان با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۷۰ هزار نفر در استان در ورزش قهرمانی به صورت حرفه ای و آماتور فعال هستند گفت: سالانه از این تعداد ورزشکار ۵۰۰ تا ۶۰۰ مدال در میادین مهم جهانی، المپیک، آسیایی و بین المللی کسب می‌شود.

فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ باشگاه خصوصی در مازندران

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه در قبل از انقلاب این استان فاقد تعاونی و باشگاه خصوصی ورزشی بود، گفت: بعد از انقلاب با جهشی قابل توجه ۲هزار و ۵۰۰ باشگاه خصوصی در مازندران فعال شد.

عادل عالیشان تصریح کرد: در قبل از انقلاب ۲۶ رشته ورزشی در مازندران فعال بود که در زمان حاضر ۱۱۰رشته در سبک های مختلف ورزشکاران آن به تمرین و سپری کردن دوران قهرمانی و ورزشی خود مشغول هستند

ظرفیت ۷۹۵ هیات ورزشی در استان مازندران

نماینده وزیر ورزش و جوانان در استان مازندران با اشاره به دیگر عملکرد نظام اسلامی در ورزش مازندران گفت: در قبل از انقلاب اسلامی تنها ۹۰ هیات ورزشی در استان فعال بود که این رقم اکنون به ۷۹۵ هیات افزایش یافت.

عادل عالیشان اضافه کرد: در قبل از انقلاب اسلامی حتی یک رویداد بین المللی ورزشی در مازندران برگزار نشد اما بعد از انقلاب اسلامی رویدادهای مهم ورزشی در رشته های کشتی، دوچرخه سواری، شمشیر بازی و تنیس در این دیار برگزار شد.

مدال آوری مازندرانی ها در ۵۲ رشته ورزشی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: در قبل از انقلاب، مازندران تنها ۲ نشان المپیکی داشت اما در طول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این رقم به ۳۲ مدال رسید.

عادل عالیشان تصریح کرد: مدال آوری ورزشکاران مازندرانی در قبل از انقلاب در چهار تا پنج رشته ورزشی در رویدادهای مهم جهانی و بین المللی بود که این رقم اکنون به ۵۲ رشته رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار