سرگروه ریاضی متوسطه دوم بهارستان دو:

ریاضی، یک ورزش ذهنی است

بهارستان دو (پانا) - سرگروه درس ریاضی متوسطه دوم در بهارستان دو، ریاضی را یک نوع ورزش ذهن دانست و گفت ریاضیات به ذهن نظم می‌بخشد وانسان‌ها را به تفکر منطقی عادت می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ریاضی، یک ورزش ذهنی است

کارگاه هم‌اندیشی با حضور سرگروه ریاضی متوسطه دوم، دبیران ریاضی متوسطه دوم و دیگر مسئولین در سالن فرهنگ اداره آموزش و پرورش بهارستان دو برگزار شد.

محمد قره‌داغی سرگروه ریاضی متوسطه دوم ضمن اهمیت یادگیری ریاضی در زندگی روزمره بیان کرد: بدن انسان برای بقای خود نیاز به غذا دارد، ذهن انسان برای تقویت نیز نیاز به ورزش ذهنی دارد؛ ریاضیات نوعی ورزش ذهن است، بدون شک اهمیت ریاضی در مهارت‌های زندگی برای همه ما کاملا معلوم است، امروز علم و تکنولوژی برپایه ریاضی است و یک شهروند معمولی باید اطلاعات ریاضی در حد دبیرستان داشته باشد.

قره‌داغی تاکید کرد: هدف از تشکیل این کارگاه ارتقاء سطح علمی و آموزشی و تبادل تجربیات در روش‌های تدریس نوین به معلمان و جذاب کردن این علم در بین دانش‌آموزان است.

سرگروه ریاضی متوسطه دوم ناحیه دو بهارستان، به محدودیت زنگ ریاضی در مدارس عنوان کرد: در مدارس ما محدودیت زمانی برای تدریس داریم با توجه به حجم محتوای کتاب درسی و مطالب جدیدی به کتاب افزوده شده، باید زمان بیشتری در مدارس برای زنگ ریاضی در نظر گرفته شود ولی با این حال زمان آن کاسته شده‌ است از مسئولین درخواست دارم در راستای حل این مسئله بررسی‌های بیشتری انجام شود.

وی در ادامه این نشست دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان این ناحیه را اینگونه تشریح کرد: غیبت‌های مکرر دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری و مجازی به علت اشتغال به کار، نبود سازمان‌دهی درست، ضعف دبیر در تدریس مجازی و حضوری، تراکم بالای کلاس و کمبود دبیر تخصصی برای دروس پایه، این موارد از جمله دلایل افت تحصیلی در این منطقه است.

این مقام مسئول به راهکارهای توانمندسازی معلمان در مدارس گفت: از جلمه راهکار های عملی برای توانمندسازی معلمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تقویت علمی معلمان، آشنای معلمان با نرم‌افزار‌های کاربردی و استفاده از وسایل کمک آموزشی و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای مربیان است.

قره‌داغی در پایان در رابطه با نتایج امتحانات نهایی دوازدهم بیان کرد: آمار و نتایج کسب شده در امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۱ در منطقه نشان‌دهنده این است که در بین سه رشته ریاضی و تجربی و انسانی رشته تجربی و انسانی دارای افت تحصیلی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار