مشترکان سه پله اول باید قبض‌ها را پرداخت کنند

بازبینی قبض‌های گاز در خراسان جنوبی کلید خورد

بیرجند (پانا) - صدور قبض‌های گاز با چند برابر افزایش ، داد مردم را در آورد. در حالی که با برنامه همگانی صرفه جویی در زمستان سخت همراه شده بودند، قبض‌های جدید بسیاری را شوکه کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بازبینی قبض‌های گاز در خراسان جنوبی کلید خورد

شهروندی می گفت: این روزهای سرد را با یک وسیله گرمایشی گذرانده و هر چند مبلغ قبضی که برایش صادر شده بالا نیست اما دو تا سه برابر هزینه ای است که در ماه های قبل به شرکت گاز پرداخت کرده است. شهروندانی هم بودند که با قبض چند صد هزار تومانی و میلیونی مواجه و گرفتار برنامه بی هنگام شرکت گاز با افزایش پلکانی مصرف شدند.
استاندار بلافاصله پس از اعلام نارضایتی ها دستورات جدی برای توقف صدور قبض ها صادر کرد که پنج شنبه گذشته منتشرشد.

استاندار اعلام کرده بود حدود ۲۰ درصد قبوض جدید گاز تاکنون صادر شده لذا باید صدور جدید متوقف و اصلاحات انجام شود و برای همه مشترکان قبض جدید صادر شود.»

محاسبه سقف مصرف افزایش یابد

قناعت به مدیرعامل شرکت گاز استان گفت پی گیری هایی را شروع کند چون در شرایطی که موج شدید سرما را پشت سر گذاشتیم و مجبور به قطع گاز ادارات، مدارس، مساجد و صنایع شدیم تا افت فشار را بتوان مدیریت کرد این طور انتظار داریم که اجرای مصوبه آذرماه شرکت ملی گاز برای افزایش قیمت قبوض به سال آینده موکول شود.

حتی بر مبنای دستورالعمل قبل لازم است که تخفیفاتی برای قبوض لحاظ شود چون بسیاری از کسب و کارها تحت تاثیر سرما قرار گرفت و درآمد خانوارها کم شده است.

او این مهم را هم گوشزد کرد که اصلاح پلکان‌ها و افزایش سقف مصرف گاز از مواردی است که باید برای مشترکان خراسان جنوبی به شکل کارشناسی‌تر بازنگری شود. با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد مشترکان استان در پلکان اول تا سوم قرار دارند لذا سقفی که برای مصرف گاز در نظر گرفته شده باید افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان در پاسخ به پی گیری های انجام شده در این زمینه اعلام کرد: با دستور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران قبوض گاز مشترکان استان و کشور که براساس تعرفه پلکانی صادر شده است، بازنگری می‌شود.

رحمان محمودی افزود: در حال حاضر براساس دستور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صدور قبض جدید برای مشترکان استان و کل کشور متوقف شده است تا بررسی و بازنگری لازم انجام شود.

نحوه اعمال بازنگری مشخص نیست

وی گفت : هنوز مشخص نیست که بازنگری در تعرفه‌ها چگونه خواهد بود اما در صورت ابلاغ به مشترکان اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد : در قانون بودجه سال جاری باید قیمت حامل‌های انرژی در کشور اصلاح شود و بر همین اساس، مصوبه هیات وزیران تعرفه گاز از ۱۶ آذر ماه به‌صورت پلکانی در صورتحساب‌های مشترکان اعمال شده است.

وی افزود: تعرفه مشترکان با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارد، نسبت به پارسال افزایشی نداشته و بازبینی قبض‌های صادر شده نیز شامل این مشترکان نمی‌شود پس این افراد باید نسبت به پرداخت قبوض گاز خود اقدام کنند. اما تعرفه گاز مشترکان پرمصرف یعنی از پلکان چهارم به بعد افزایش یافته، بنابراین این افزایش تعرفه گازبها به‌صورت پلکانی و تعرفه هر پله به‌ازای مازاد مصرف پله‌های قبلی محاسبه شده است که صدور قبض این مشرکان متوقف شد.

وی گفت: پس از انتشار قبوض جدید، افزایش قیمت اعمال شده باعث اعتراض مردم در خراسان جنوبی و سراسر کشور شد که در پی این اعتراض شرکت ملی گاز ایران دستور داد تا اطلاع بعدی قبض صادر نشود تا نسبت به بازنگری آن اقدام کنیم.

فاطمه رجب زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار