رئیس‌جمهوری ایران اسلامی در اجلاس سراسری نماز:

توهین به قرآن کریم توهین به تمامی ادیان ابراهیمی است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری ایران اسلامی در اجلاس سراسری نماز با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم در اروپا گفت چنین کاری معنی آزادی بیان نمی‌دهد و ضد آزادی بیان است. افرادی که اهانت به دین و قرآن و پیامبر می‌کنند، تمامی ادیان ابراهیمی را مورد هتک حرمت قرار داده‌اند و به  انسانیت و بشریت توهین کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
توهین به قرآن کریم توهین به تمامی ادیان ابراهیمی است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با قدردانی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این اجلاس، اظهار داشت: از فرازهای بلند پیام نورانی مقام معظم رهبری به اجلاس نماز نهایت تشکر را داریم و همچنین از تلاش‌ها و سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی طی سال‌های گذشته نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

رییس‌جمهوری ایران اسلامی با بیان اینکه نماز والاترین جلوه‌های اخلاق و عمل صالح را برای عبد و انسان سالک رقم می‌زند، گفت: نماز در اندیشه، اخلاق فاضله و کریمه و عمل انسان سالک بسیار اثربخش است، حتی می‌توانیم بگوییم هیچکدام از عطایای الهی به بشر مانند نماز در ساختن و تعالی فرد و جامعه موثر نیست.

وی با بیان اینکه احکام و آداب از جلوه‌های مهم نماز است، عنوان کرد: احکام، اجزا و شرایط نماز و آنچه مربوط به آداب و شرایط نماز می‌شود، بسیار مهم است، اما وقتی انسان با اسرار نماز در ارتباط قرار گیرد، روحیه او متعالی می‌شود و وقتی نماز یک فردی بالا برود، آن نمازخوان نیز با نماز خود بالا می‌رود.

آیت‌الله رییسی با اشاره به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و امر و توصیه همه انبیای عظام الهی به نماز، گفت: جامعه نمازخوان مورد توجه خوبی قرار گرفته است، باید از همه زحماتی که در این مدت برای توجه و اقامه نماز کشیده شده، قدردانی کرد، اما با وجود کارهای بسیاری که انجام شده با آنچه باید باشیم فاصله بسیاری داریم.

وی افزود: امروز توجه به نماز رمز استقلال، آزادی و برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران است و هجمه‌هایی که به اهل نماز وارد می‌شود نشان می‌دهد که اقامه نماز مسأله محوری در کشور است. توجه به فرهنگ نماز جامعه، مردم و کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از فتنه‌ها و توطئه‌های بسیاری جلوگیری کرده است.

آیت‌الله رئیسی با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در اروپا، بیان کرد: کسانی که به قرآن کریم و بهترین مخلوق خدا، یعنی پیامبر(ص) اهانت می‌کنند، بدانند که به همه ادیان ابراهیمی و بشریت اهانت کرده‌اند. این کار زشت و مواردی از این دست به نام آزادی بیان صورت می‌گیرد که در واقع بدترین نوع اهانت‌ها به بشریت محسوب می‌شود. در سراسر عالم هیچ‌کس این حرکت را قبول نمی‌کند و ضدآزادی بیان و مسدود کننده آزادی بیان در جوامع بشری است. اهانت به قرآن و ادیان الهی، حرکتی زشت، کریه و مطرود است.

وی با خاطرنشان کردن این موضوع که اگر لیست بلند و بالایی از جنایت‌های اروپایی‌ها ارائه شود، باید کیفرخواست بلندی علیه آنها صادر شود، یادآور شد: اروپایی‌ها که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، باید در جایگاه متهم پاسخگوی افکار عمومی و مسلمانان باشند.

رئیس جمهوری ایران اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، اظهار کرد: در دوره‌های برگزاری اجلاس سراسری نماز، ۲۹ پیام از سوی مقام معظم رهبری صادر شده که این پیام‌ها چراغ راهی برای دست‌اندرکاران، مجریان، اهل فرهنگ و جامعه‌شناسان است. ستاد اقامه نماز، فرهنگیان، دانشگاهیان، طلاب و جوانان باید اقدامات بزرگی را برای تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه اقامه نماز انجام دهند.

وی با تأکید بر ضرورت انجام کارهای پژوهشی در زمینه نماز، خاطرنشان کرد: دولت خود را موظف به پیگیری و تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه اقامه نماز و ارائه سبک زندگی نمازمحور برای همه می‌داند. کسانی که در زمینه اقامه نماز در کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، مخاطبان خاص پیام رهبر انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز هستند و ما هم مجری این دستورات در کشور هستیم و باید تلاش کنیم نماز در سازمان‌ها و هر کوی و برزنی اقامه شود.

رئیسی با بیان اینکه نماز نسخه شفابخش، آرامش‌بخش و هدایتگر تمامی انسان‌ها است، گفت: نماز جامعه را از تنگناها خارج کرده و به سکون و آرامش می‌رساند. نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر ۴ پایه اساسی دین اسلام است، روح اقامه نماز باید بر تمام شئون زندگی انسان‌ها به‌ویژه در نظام‌های اداری، سیاسی و اقتصادی کشور نمایان باشد.

وی ادامه داد: انسان نمازخوان علاوه بر آثار فردی، آثار اجتماعی فراوانی هم دارد، نمازگزاران واقعی اهل کم‌کاری، فساد، پارتی‌بازی و روابط ناسالم اداری نیستند. یکی از راهکارهای تبلیغی و رسانه‌ای برای جذب افراد عملکرد درست مسئولان است، مدیران در هر سطحی بدانند که نماز بهترین تبلیغ برای رفتار آنهاست. صداقت در گفتار، کردار، عملکرد صحیح، ارتباط با مردم و مردم‌محوری ریشه در اقامه نماز دارد.

رئیسی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه بسیار مؤثر است، تصریح کرد: به همه دوستان و مدیران عرض می‌کنم که باید به روح نماز توجه کنند و حضور قلب در نماز برای آنها بسیار مهم است. همچنین وزرا، استانداران و همه مسئولان به اقامه نماز در ادارات حساس باشند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برگزاری نماز جماعات و جمعه کارکردهای بسیاری در امور فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اخلاقی دارد، تصریح کرد: باید نسبت به این کارکردها حساس باشیم و برای تحقق آنها اقدام کنیم و جامعه هم باید نسبت به کارکردهای نماز آگاهی داشته باشد. توجه به نماز و توسعه فرهنگ نورانی اقامه نماز در همه سطوح جامعه اسلامی راهکار جامعی برای برون‌رفت از مشکلات فعلی است. توجه و اقامه نماز مشکلات روحی، روانی و سرخوردگی‌های اجتماعی و اقتصادی را از بین می‌برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار