مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

کانون‌های فرهنگی - تربیتی باید حلقه اتصال با مدارس باشند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، کانون های فرهنگی - هنری را محلی برای گفت‌وگوی صمیمانه دانش‌آموزان دانست که باید حلقه اتصال با مدارس باشند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی - تربیتی باید حلقه اتصال با مدارس باشند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «عباس مهاجر» در نشست هم‌اندیشی معاونین پرورشی و رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که روز چهارشنبه در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، گفت: سند تحول بنیادین، مدرسه را به عنوان کانون تربیت محله ذکر کرده است؛ مدرسه تامین‌کننده نیازهای فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است، هویت جمعی و تعامل اثربخش در مدرسه صورت می‌گیرد.

وی افزود: با وجود کانون‌های فرهنگی _ تربیتی می‌توانیم به چشم‌انداز «مدرسه، کانون تربیت محله» دست یابیم. کانون‌های فرهنگی - تربیتی باید احیا شوند تا کار عملیاتی انجام شود.

مهاجر بیان کرد: کانون‌ها مرکز رویدادهای فرهنگی - هنری هستند، کانون‌ها باید پاتوق دانش‌آموزان باشند و به یک فضای صمیمانه برای آنان تبدیل شوند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اضافه کرد: کانون‌ها باید حلقه اتصال با مدارس باشند؛ سعی داریم اقداماتی انجام دهیم که از طریق کانون‌ها، سیاست مردمی‌سازی حوزه فرهنگ در آموزش و پرورش انجام شود.

وی اظهار کرد: جشنواره «کارینو» برای کانون‌های فرهنگی - تربیتی برگزار می‌شود که به زودی جزئیات برگزاری آن به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مهاجر با اشاره به در پیش رو بودن ایام مبارک دهه فجر افزود: برنامه‌های این ایام جدی گرفته شود تا به خوبی آنان را اجرا کنیم‌. پویش هیس‌طوری، یک پروژه فرهنگی انقلاب است که باید جدی گرفته شود.

وی درباره «پرسش مهر» که البرز دبیرخانه آن است، گفت: امسال سوال خوبی پیرامون آموزش و پرورش از سوی ریاست جمهوری مطرح شده و امیدواریم این موضوع را نیز به خوبی پیش ببریم.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: جشنواره یکشنبه‌های دخترانه ۴ لایه هویتی را دربردارد که در بحث عفاف و حجاب برگزار می‌شود در این راستا به دنبال این هستیم که تقویم فرایندی دخترانه برای خود ایجاد کنیم و هر ماه یک روز عملیات فرهنگی برای دختران داشته باشیم.

مهاجر از تجمیع جشنواره‌های فرهنگی - هنری خبر داد و تصریح کرد: کنگره شهدای دانش‌آموز به زودی در روز ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، برخی از معاونین پرورشی و فرهنگی استان‌های مختلف به بیان دغدغه‌های خود پیرامون بحث‌های فرهنگی هنری پرداختند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار