در گفت‌و گو با پانا:

محمد جهانپا: چالش بزرگ تئاتر ایران متن خوب و نویسندگی است

تهران (پانا) - محمد جهانپا، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر می‌‎گوید از نظراو چالش بزرگ تئاتر ایران متن خوب و نویسندگی است که باید بیشتر به آن رسیدگی شود.

کد مطلب: ۱۳۴۰۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
محمد جهانپا: چالش بزرگ تئاتر ایران متن خوب و نویسندگی است

محمد جهانپا کارگردان نمایش «آهوان» است که در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

نمایش «آهوان» امروز یکشنبه (دوم بهمن) ساعت 16 و 19 در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت. به همین بهانه با محمد جهانپا گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

محمد جهانپا درباره نمایش «آهوان» می‌گوید: «نمایش‌نامه «آهوان» نوشته مهدی سیم‌ریز نویسنده مشهدی است. داستان نمایش موشک‌باران کرمانشاه را در سال‌های 1365 روایت می‌کند، به‌واسطه موشک‌باران و یک موشک عمل‌نکرده وارد زندگی یک شهید دفاع مقدس می‌شویم.»

جهانپا از حضورش در جشنواره تئاتر فجر می‌گوید: «به‌عنوان بازیگر حدود 15 دوره و در بخش کارگردانی در 4 دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضورداشته‌ام. خیلی دوست داشتم که در جشنواره تئاتر فجر به‌عنوان یک ویترین هنری کشور و در این چند روز برگزاری جشنواره گفت‌وگو و تعامل بیشتری با دیگر هنرمندان استان‌ها و پیشکسوتان صورت بگیرد؛ که این مورد به برگزارکنندگان جشنواره برمی‌گردد که شرایط حضور همه هنرمندان در این 10 روز را فراهم کنند تا هنرمندان بتوانند بیشتر آثار را ببینند و با دیگر هنرمندان استانی به نقد و گفت‌وگو بپردازند.»

این کارگردان مشهدی ادامه می‌دهد: « متأسفانه درگیر فشردگی اجراها هستیم و بعد از اجرای نمایش به شهرمان برمی‌گردیم و به نظرم می‌توانستیم فضای مناسب‌تری برای تعامل و معاشرت فرهنگی بین هنرمندان حاضر در این رویداد را ایجاد کنیم.»

جهانپا با اشاره به بحث نویسندگی در عرصه تئاتر ایران می‌گوید: «ازنظر من چالش بزرگ تئاتر ایران متن خوب و نویسندگی است که باید بیشتر به آن رسیدگی شود تا باعث پیشرفت تئاتر ایران شویم.»

این کارگردان می‌گوید: «شاید تنها راه مثبت برای تئاتر ایران گفت‌وگو است و باید صاحبان ایده، تفکر، پژوهشگران، پیشکسوتان و مدیران تئاتری جلو بیایند و با هنرمندان و جوانان تئاتری گفت‌وگو و نشست داشته باشند تا به بهبود شرایط و اوضاع تئاتر کمک شود.»

محمد تقی‌نژاد، امیراحسان امیرپور، جلال کریم زاده، علی ضمیری، نازیلا نوروزی، نیما پسندیده، امیر سرداریان، سارا نجاتیان، عادله دامغانی، پوریا زمانی راد، معراج حقیقی بازیگراننمایش «آهوان»هستند.

مهدی سیم‌ریز (نویسنده)، مهدی شریفی (طراح صحنه)، مهدی حسنی (آهنگساز) و آناهیتا موسوی (طراح گریم) دیگر عوامل این اثر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار