دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه:

مدارس دخترانه برای دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود

تهران (پانا) - دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه با اشاره به تفاوت‌های روحی و جسمی دانش‌آموزان دختر با پسر گفت مدارس دخترانه باید برای دانش‌آموزان دختر مناسب‌سازی شود.

کد مطلب: ۱۳۴۰۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس دخترانه برای دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعباس سیدنژاد» در حاشیه برگزاری شورای سیاستگذاری فرهنگ حجاب و عفاف اظهار کرد: در حوزه عفاف و حجاب، یک مشکل بنیادین داریم که متاسفانه به آن پرداخته نشده و آن عدم نظریه‌پردازی در مورد این موضوع است؛ معتقدم که تمام جریانات فرهنگی در جهان مبتنی بر نظریه است در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز همیشه این مطلب بوده اما توسط نخبگان مغفول باقی مانده است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر 3 موضوع تأکید داشته‌اند. نخست، کرسی‌های آزاداندیشی - دوم، تولید فکر و اندیشه و سوم، کرسی‌های نظریه‌پردازی. لذا باید در حوزه عفاف و حجاب نظریه مشخص و ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سیدنژاد عنوان کرد: در حوزه زنان نیز نظریه ویژه‌ای نداریم. لازم است یک نظریه برای زنان مسلمان ایران ایجاد شود تا این امر تمدن‌ساز شود چرا که باید برنامه‌های ما جهانی باشد.

دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه با توجه به حرکت‌های جهانی اباحه‌گری و مقابله با پوشش زنان و دختران باید کارهای بنیادین انجام دهیم، خاطرنشان کرد: نظریه‌پردازی درباره عفاف و حجاب و پوشش باید در دانشگاه و حوزه ساخته و پرداخته شود و سپس بسترسازی آن با آموزش و پرورش است.

وی افزود: باید دانش‌آموزان را از زمان تحصیل با مقوله عفاف و حجاب آشنا کنیم بنابراین در این زمینه میدان عملیات، آموزش و پرورش است.

این استاد حوزه و دانشگاه، مجموعه آموزش و پرورش به ویژه مدرسه را سازنده رفتار جامعه توصیف و تصریح کرد: ضرورت دارد نگاهی بنیادین به تربیت فرزندان داشته باشیم، برای تحصیل دختران تفاوت قائل شویم و نظریه انحصاری و تولید خودمان را داشته باشیم.

دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به تفاوت‌های روحی و جسمی دختران تاکید کرد: مدارس دخترانه باید با مدارس پسرانه تفاوت کند. از ساعت تحصیل و میز و نیمکت و رنگ مدرسه گرفته تا مناسب‌سازی مدرسه برای حضور دانش‌آموزان در کلاس با پوششی غیر از آنچه در اماکن عمومی و در برابر نامحرم واجب است. اگر نظریه‌پردازی کرده و بعد در مرحله اجرایی مدارس را برای دختران متفاوت کنیم، قطعا گامی به سوی تمدن اسلامی برداشته‌ایم.

سیدنژاد گفت: برای داشتن یک برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت برای آموزش و پرورش باید تغییر رویکرد تئوری تربیت و تفکیک اولویت‌ها در مدارس دخترانه و پسرانه را مدنظر قرار دهیم. تاسیس، تجهیز و تغییر کاربری مدارس دخترانه را در دستور کار قرار دهیم این طرح را می‌توان در برخی از استان‌ها به صورت آزمایشی اجرا کرد تا بعد از اجرای سراسری الگوسازی کنیم و سایر کشورها نیز از این نمونه تمدنی ایرانی اسلامی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار