مدیرکل آموزش و پرورش استان یزددر گفت‌و گو با پانا:

برگزاری جشنواره قصه‌گویی نشانه گسترش عدالت فرهنگی است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش یزد برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در این استان را، نشانه گسترش عدالت فرهنگی در کشور دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۹۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره قصه‌گویی نشانه گسترش عدالت فرهنگی است

استان یزد این‌روزها با همکاری نهادها، اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی و یاری شرکت‌های صنعتی و اقتصادی، در حال میزبانی از بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است. اداره‌کل آموزش و پرورش یزد، یکی از دستگاه‌های دولتی است که در بهتر برگزار شدن جشنواره قصه‌گویی، نقش دارد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، در گفت‌وگو با پانا در همین‌باره گفت: «برگزاری این جشنواره در استان ما و هر قدم دیگری در این راستا، نقش پُررنگی در توانمند کردن اندیشه‌ها و افکار کودکان و نوجوانان یزد دارد. در واقع ما فرزندانی را خواهیم داشت که در هنرها و استعدادهای ذاتی خود توانمندتر شده و رشد می‌یابند.»

وی ادامه داد: «جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، ابزاری برای تقویت این توانمندی است. اگر حرکتی از این دست در استان انجام می‌شود، منجر به رشد و تعالی فرهنگی و حرفه‌ای دانش‌آموزان خواهد شد.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، افزود: «دانش‌آموزان یزدی نیازمند تقویت علقه‌های زبانی خود هستند تا بتوانند در عرصه‌های کشوری به خوبی حضور یابند و در رویدادهای مختلف، ایفای نقش و ارائه اندیشه کنند. برگزاری این جشنواره‌ها و رویدادهای ملی در استان یزد می‌تواند توانایی دانش‌آموزان ما را در انتشار و بیان افکار و اندیشه‌ها تقویت کند و سبب رشد کلامی‌شان و توانایی‌های زبانی‌شان شود.»

رحیمی‌نژاد تاکید کرد: «مشارکت استان‌ها در برگزاری این جشنواره‌ها، باعث رشد و تعالی دستگاه‌های متولی و فعالیت‌های فرهنگی در سراسر ایران خواهد شد. تمرکززدایی این جشنواره از تهران نیز سبب رشد ظرفیت‌های استان‌ها خواهد شد و استفاده از توان پایتخت را به حداقل می‌رساند. این رویکرد، به شدت در ایجاد عدالت فرهنگی در کشور موثر خواهد بود.»

وی افزود: «ما با این نوع اقدام‌ها می‌توانیم دایره توانمندی خود را گسترش دهیم و استعدادها و خلاقیت‌های نیروهای انسانی استان را رشد دهیم.»

مدیرکل آموزش و پرورش یزد ادامه داد: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش است، می‌تواند با آموزش‌های فوق برنامه، سطح استعدادها و خلافیت‌های کودکان و نوجوانان را رشد دهد و سازماندهی کند. ما نیز در حد توان همکاری و همیاری لازم را در طول سال با این مجموعه خواهیم داشت چرا که مخاطبان کانون، دانش‌آموزان ما هستند.»

رحیمی‌نژاد در پایان، از تلاش‌های شبانه‌روزی و‌ زحمات مجموعه کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به واسطه برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره، سپاسگزاری کرد.

یادآور می‌شود بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌‌گوییِ» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از 25 دی‌ در شهر یزد آغاز شده است و تا بیست‌ونهم همین ماه ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار