استاندار خراسان جنوبی:

دمای برخی مناطق خراسان جنوبی به 20درجه زیر صفر رسید

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد یکی از مهمترین دلایل افت فشار گاز سرمای کم سابقه‌ای است که در 15 سال اخیر نظیر نداشته و در برخی مناطق استان دما تا منفی 20 درجه هم گزارش شده است. 

کد مطلب: ۱۳۳۹۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دمای برخی مناطق خراسان جنوبی به 20درجه زیر صفر رسید

جواد قناعت ضمن تشکر از مردم خراسان جنوبی بابت صرفه جویی در مصرف گاز و همچنین تقدیر ویژه از واحدهای تولیدی استان که از سوخت جایگزین گاز برای گرمایش استفاده کردند، گفت: حداکثر تولید روزانه گاز در کشور 850 ‪ میلیون مترمکعب است، اما در شرایط فعلی با سرمای هوا، مصرف گاز در کشور به بیش از هزار و صد میلیون مترمکعب رسیده که در کشور بی سابقه است

وی با اشاره به اینکه سرمای شدید هوا باعث شد که حتی ترکمنستان که گاز دو استان گلستان و مازندران را بدلیل دور بودن از خط انتقال گاز جنوب کشور و مقرون به صرفه بودن برای ایران، تأمین می‌کرد، صادرات خود را قطع کند، گفت: در این سرمای شدید هوا، این دو استان کشور هم که قبلاً از ترکمنستان گاز می گرفتند به شبکه انتقال گاز شرق کشور اضافه شدند و فشار پایین تر آمد.

قناعت به برخی سیاست های غلط از جمله منحل کردن شرکت ذخیره نفت و گاز در کشور در دولت قبل اشاره کرد و گفت: این شرکت، نفت و گاز کشور را برای موقعیت های بحرانی ذخیره می‌کرد که دولت قبل آن را به طور کامل منحل کرد و در این زمینه کوتاهی هایی صورت گرفت‌، وگرنه امروز باید بخشی از گاز از این منبع تأمین می شد.

استاندار با تأکید بر لزوم الگوسازی فرهنگ درست مصرف کردن گاز در کشور، گفت: موضوع صرفه جویی در مصرف گاز در بین مردم عادی بیشتر از خواص رعایت می شود.

وی در پایان با تأکید بر افزایش بازرسی ها از ادارات، دستگاه‌ های اجرایی، اصناف و سایر مراکزی که مقرر شده از سوخت جایگزین استفاده کنند، گفت: بازرسی ها با کمک بسیج و همچنین بازرسان خود دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد و گزارش کار نیز ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار