با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ‌ارتش انجام شد؛

افتتاح مدرسه قرآنی ثقلین نداجا

حجت‌السلام محمدحسنی: رفتار مناسب و لطیف با افراد خاطی و گناهکار، در اصلاح و بازگشت آن فرد تاثیر‌گذار است/ کسی که در حجاب لغزشی دارد، نباید بی‌دین تلقی کنیم

تهران (پانا) - آیین اختتامیه سومین جشنواره گوهرهای فاطمی نیروی دریایی ارتش و افتتاح مدرسه قرآنی ثقلین این نیرو، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسنی و امیر دریادار ایرانی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه قرآنی ثقلین نداجا

‌به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین اختتامیه سومین جشنواره گوهرهای فاطمی نیروی دریایی ارتش که با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده این نیرو برگزار شد، حجاب را یک موضوع کلیدی و حیثیتی دانست و گفت: ما امروز درگیر جنگ هستیم، ما در عرصه فیزیکی جنگ را بردیم، از هشت سال دفاع مقدس تا دفاع حرم و نمونه‌های فراوان دیگر که پشت دشمن را به خاک مالیدیم.

وی افزود: ملت مسلمان ایران، آمریکا را در دنیا تحقیر کرده و او به دنبال انتقام است، اما انتقام از جنس نرم. آمریکا به این نتیجه رسیده که ما را باید در زمینه فکری زمین‌گیر کند و امروز خط مقدم جبهه ما، حجاب است. جشنواره امروز و مشابه آن که در حال برگزاری است به نوعی تقابل با جنگ فرهنگی غربی‌هاست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه حجاب یک موضوع ریشه‌دار قرآنی است، خاطرنشان کرد: ما ریشه در کربلا داریم،‌ زنان اهل‌بیت(ع) در اوج اندوه‍ها و در دوران اسارت، دغدغه حجاب داشتند، لذا کم‍ترین آسیب در حوزه حجاب، برای کشور ما زیاد است. تبیین به‌هنگام و اقدام اقناعی در حوزه حجاب از مهم‌ترین کارهاست.

وی در ادامه با با تاکید بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر و بایدها و نبایدهای آن، گفت: زبان آمر و ناهی، نباید تلخ و گزنده باشد. داشتن علم تبیین در حوزه موضوعی که قرار است تبلیغ شود و بیان لطیف آن، از بهترین کارها در حوزه جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: ما باید از گناه نفرت داشته باشیم نه از گناهکار. رفتار مناسب و لطیف با افراد خاطی و گناهکار، در اصلاح و بازگشت آن فرد تاثیر‌گذار است. وظیفه ما دعوت به خیر است و دعوت خیر باید با روش خیر انجام شود. کسی که در حجاب لغزشی دارد، نباید بی‌دین تلقی کنیم. رسالت جشنواره گوهرهای فاطمی، دستگیری، هدایت و تبیین است.

در آیین اختتامیه سومین جشنواره گوهرهای فاطمی حجاب نداجا، از صاحبان آثار برتر و فرماندهان و مسئولان پرتلاش تقدیر شد.

همچنین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آئین افتتاحیه مدرسه قرآنی ثقلین، گفت: راه‌اندازی چنین مدرسه‌ای که برای نخستین بار در ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام ‍می‌شود، یکی از تاریخ‌سازترین کارهایی است که در دوران فرماندهی امیر دریادار ایرانی شکل گرفته است.

وی، یکی از الزامات عملی کردن کتاب آسمانی را تربیت قهرمانان قرآنی دانست و افزود: ما در کنار کارهای عمومی، باید افراد خاصی را تربیت کنیم و این مدرسه برای تربیت نخبگان قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در ارتش، ادامه داد: اهمیت این مدرسه به شبانه‌روزی بودن و داشتن برنامه آن است و ان‌شاءالله ‌برکاتی برای نیروی دریایی و ارتش دارد. یکی از راه‌های رهایی قرآن کریم از مهجوریت، تاسیس همین گونه مدارس است و امیدوارم مدارس قرآنی بیشتری در ارتش راه‌اندازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار