تفاوت قیمت خودروی کارخانه و بازار چقدر است؟

تهران (پانا) - همواره پیش‌فروش خودرو با همه مشکلاتی که در هنگام ثبت‌نام دارد مورد استقبال گسترده متقاضیان خودروی داخلی قرار گرفته و دلیل این موضوع تفاوت قیمت چند صدمیلیونی خودروها از فاصله نمایندگی تا بازار آزاد است.

کد مطلب: ۱۳۳۷۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تفاوت قیمت خودروی کارخانه و بازار چقدر است؟

با جهش قیمت دلار،خودرو نیز با افزایش قیمت ناگهانی روبرو شد به‌طوری‌که سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران اعلام کرده بود در یک ماه گذشته قیمت خودروی داخلی با افزایش 40 درصدی روبرو بوده است.

یکی از موضوعاتی که همواره مورد بحث کارشناسان خودرو است تفاوت قیمت خودرو در نمایندگی‌ها نسبت به قیمتی است که در بازار معامله می‌شود و این تفاوت قیمت به‌قدری بالاست که همواره در زمان ثبت‌نام نمایندگی‌های خودرو برای فروش با هجوم گسترده متقاضیان روبرو شده است.

در پیش‌فروش خودرویی که یکی از نمایندگی‌های خودروی داخلی در روزهای اخیر برگزار کرده است تقاضا برای ثبت‌نام خودرو به‌قدری بالا بود که در فاصله زمانی چند ساعت سایت ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو مختل شد.

در این گزارش به بررسی تفاوت قیمت خودروی تولید داخل در نمایندگی نسبت به بازار پرداخته‌ایم.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که تفاوت قیمت پژو 207 اتوماتیک از نمایندگی تا بازار حدود 351 میلیون تومان است و مدل دنده‌ای این خودرو با تفاوت قیمت 389 میلیون تومانی در بازار معامله می‌شود.

تفاوت قیمت خودروی پژو پارس حدود 300 میلیون تومان است و خودروی تارا اتوماتیک با 324 میلیون تومان تفاوت قیمت در بازار آزاد معامله می‌شود.

خودروی رانا که این روزها توسط نمایندگی پیش‌فروش می‌شود و مورد اقبال بسیاری از متقاضیان ثبت‌نام در پیش‌فروش قرار گرفته است با تفاوت قیمت حدود 230 میلیون تومان از نمایندگی تا بازار عرضه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار