کارشناس حقوقی آموزش و پرورش اسلامشهر تاکید کرد:

ضرورت حمایت قانونی از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست

اسلامشهر (پانا) - کارشناس حقوقی آموزش و پرورش اسلامشهر گفت چترهای حمایتی و قانونی در مورد زنان بدسرپرست، بی‌سرپرست و خودسرپرست کامل اجرا نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۷۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حمایت قانونی از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست

علی حسینی، کارشناس حقوقی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و آموزش و پرورش اسلامشهر در جریان برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی و دانش‌افزایی مسائل حقوقی ویژه فرهنگیان شاغل سرپرست خانوار، که در سالن جلسات آموزش و پرورش اسلامشهر با هماهنگی واحد امور بانوان آموزش و پرورش منطقه اجرا شد، در سخنانی اظهار کرد: رکن اصلی خانواده زن است و یک زن به جهت خلق و خوی روانی و اقتضا جنسیتی، توانایی، قدرت تربیت و نگهداری فرزندان را دارد.

وی در ادامه بیان کرد: اما متأسفانه در خصوص زنان بدسرپرست، بی سرپرست و خود سرپرست چترهای حمایتی و قانونی، آنگونه که باید باشد نیست و این دسته از افراد به نحو مطلوب حمایت نمی‌شوند و در این راستا شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم.

حسینی تصریح کرد: بیشتر مشکلات حقوقی بانوان ما در زمینه مواردی از جمله حضانت فرزند، نفقه مطالبه مهریه و اجرت‌المثل است که ضرورت دارد دوره‌های آشنایی با مسائل حقوقی به صورت مستمر در ادارات و ارگان‌ها برگزار شود.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار