در حاشیه دومین نشست مدیران مدارس عنوان شد:

همسویی مدیران و کارشناسان حوزه‌های ستادی، تحقق سند تحول بنیادین را تسریع می‌کند

تهران (پانا) - مدیر دبیرستان دخترانه دوره اول رحمانعلی شعبانی با بیان اینکه اجرای طرح همسو کمک می‌کند تا هرکدام از اعضا اعم از مدیر،معلم ،دانش‌آموز، اولیا و... در این مجموعه بزرگ در مسیر تعالی رهسپار شوند، برنامه‌ریزی، کار تیمی، استفاده از خرد جمعی و نظرسنجی در جهت بهترین و زیباترین ایده و تسهیل مسیر راه را موثر و مفید دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۷۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
همسویی مدیران و کارشناسان حوزه‌های ستادی، تحقق سند تحول بنیادین را تسریع می‌کند

زهرا قاسمیان، مدیر دبیرستان دخترانه دوره اول رحمانعلی شعبانی منطقه 4 شهر تهران در حاشیه دومین نشست مدیران مدارس که در سالن شهید بهرامی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد در مورد اجرای طرح همسو در منطقه 4 در گفت‌وگو با پانا گفت: «امروزه، تقریباً تمام کسانی که به ­دنبال توسعه و اصلاحات هستند در همه جای دنیا از آموزش و پرورش شروع می­ کنند و در این بین اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمانی تسریع می شود که نقشه ذهنی مدیران و کارشناسان حوزه های ستادی با یکدیگر همسو شود. در واقع اجرای طرح همسو کمک می کند تا هرکدام از اعضا اعم از مدیر، معلم، دانش آموز و اولیا و... در این مجموعه بزرگ در مسیر تعالی رهسپار شوند و با نهادینه شدن فرهنگ مشارکت و با اتخاد راهبردهای آموزشی مطلوب و مؤثر از وضع موجود به سوی وضع مطلوب حرکت کنند.»

قاسمیان در مورد محاسن اجرای این طرح در مدارس منطقه 4 گفت: «برای اینکه همه برنامه ها با این سند و برنامه اجرایی منطبق باشد می بایست حوزه های مختلف و برنامه های آنها انطباق کامل داشته باشند در واقع طرح همسو با جلوگیری از سلیقه ای عمل کردن، مسیر حرکت را ترسیم می کند. در این طرح در واقع اصل همفکری، غنی سازی تعامل، کنش های ارتباطی اثربخش، مشارکت متقابل و افزایش مهارت های همدلانه و جامعه پردازی و در نهایت سلامت سازمانی و تعالی در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه همسو بودن در واقع توانایی و قدرت استفاده از دانسته ها و آموخته هاست در مورد برنامه و ایده های خود در اجرای این طرح گفت: «کلید تحول در مدرسه، برنامه ریزی است. بنابراین با برنامه ریزی و کار تیمی و استفاده از خرد جمعی از یک سو و نظرسنجی از سوی دیگر می‌توان به بهترین و زیباترین ایده ها دست یافت. از ایده هایی که در همین مدت به نسبت کوتاه اجرای سراسری طرح در منطقه جمع آوری شده، می‌توان به درخت همسویی، تنظیم میثاق نامه همسویی در سطح مدرسه و... نام برد.»

وی در مورد برگزاری جلسه و یا دوره مرتبط با این طرح با مدارس بخش و یا مدارس همجوار گفت: «به عنوان مسئول بخش؛ اولین جلسه همسویی و هم افزایی را با مدیران بخش برگزار کردیم و در خصوص توانمندسازی نیروی انسانی در دوران پساکرونا و دریافت تجارب تربیتی همکاران شاغل در بخش، یاددهی و یادگیری موثر و... شاهد تحولات بزرگی در بخش خواهیم بود.»

در پایان وی در رابطه با میزان مشارکت معلمان در این طرح به پانا گفت: «از آنجایی که حوزه تعلیم و تربیت بخشی از دریای فرهنگ است و فرهنگ جایی است که بتوانیم به تعامل برسیم. معلمان مهمترین الگوی بشریت در زمینه فرهنگ سازی هستند. وقتی معلمان بدانند که در مدرسه دیده می شوند، میزان مشارکتشان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها فوق العاده خواهد بود. در واقع اجرای طرح مذکور به افزایش مشارکت آنها و همسویی هرچه بیشترشان کمک می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار