اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در ایلام

ایلام (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به شرایط جوی استان در روزهای آینده از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای ایلام خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در ایلام

مجید بیگلریان در این خصوص اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و اعلام سطح هشدار از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی استان سامانه‌ای ناپایدار از فردا تا پایان هفته جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: سامانه بارشی با کاهش دمای روزانه و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف به همراه با وزش باد شدید در استان فعال خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران تصریح کرد: نفوذ سامانه بارشی با شرایط ناپایدار از چهارشنبه ۱۴دی ماه تا روز جمعه در سطح استان ایلام فعالیت خواهد داشت.

بیگلریان بیان کرد: این بارش‌ها باعث آبگرفتگی و لغزندگی جاده ها، برف در ارتفاعات، مه در گردنه‌ها می شود.

وی عنوان کرد: درپی ورود این سامانه بارشی، هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان ایلام صادر شده است و کلیه دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران استان و شهرستانها آمادگی لازم با هرگونه شرایط بحرانی داشته باشند.

بیگلریان اضافه کرد: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال تأخیر یا لغو پرواز، افزایش مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز از مخاطرات احتمالی این سامانه است.

دانش‌آموز خبرنگار: نگار پیری نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار