علیرضا کریمیان در گردهمایی مشاوران امور بانوان استان‌ها:

حفظ و حراست معنوی از مکتب شهید سلیمانی، از وظایف فرهنگیان است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر نقش موثر فرهنگیان در حوزه فرهنگ و تربیت، حفظ و حراست معنوی از شخصیت‌های ملی و مکتب شهید سلیمانی را از وظایف فرهنگیان برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
حفظ و حراست معنوی از مکتب شهید سلیمانی، از وظایف فرهنگیان است

گردهمایی مشاورین امور زنان استان ها با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت و رابعه امامی رضوی، مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی، برخورداری از ایمان و عمل صالح را عوامل اصلی جای گرفتن او در دل مردم خواند و گفت: شهید سلیمانی به جایگاهی رسیده بود که علاوه بر این دو ویژگی والا، زندگی خود را صرف اهداف عالی کرد. او به دنبال عزت، استقلال و آزادی اجتماعی بود و در این مسیر، خود مزین به اخلاق اسلامی در گفتار و رفتار بود.

وی با تاکید بر اینکه شناخت اصلی و اساسی از شخصیت والای شهید سلیمانی بعد از شهادت او اتفاق افتاد، افزود: امروز خود شهید را نداریم، اما مکتب حاج قاسم را داریم، مکتبی که طبق منویات مقام معظم رهبری برای دشمن بسیار خطرناک تر از خود اوست.

کریمیان خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به دنبال آن بود که برای مردم جامعه خود و حتی جهان اسلام و کشورهای دیگر سعادت اجتماعی و عزت اجتماعی را فراهم کند. این تفاوت سطح اهداف او با اهداف افراد عادی را نشان می‌دهد که از وی یک شخصیت ممتاز ساخت. امروز شهید سلیمانی از قهرمان ملی به قهرمان جهانی در حوزه مبارزه با استکبار و به مدرسه درس آموزی برای انسان ها تبدیل شده است، بنابراین دشمن به دنبال تخریب این شخصیت و مکتب اوست آنچه برای ما فرهنگیان به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت، بسیار حائز اهمیت است مراقبت و حفاظت معنوی از مکتب شهید سلیمانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب نفوذ دشمن را در دو بخش فکری و فردی و یا جریانی عنوان کرده اند که در نفوذ جریانی؛ دشمن برای تغییر اهداف و آرمان ها شبکه سازی اجتماعی می کند و فرهنگیان به عنوان افراد اثرگذار جامعه، وظیفه روشنگری دارند.

کریمیان فرهنگیان را به عنوان متولیان یکی از مهم ترین دستگاه های تربیتی با بیشترین فصل مشترک میان حاکمیت و مردم؛ دارای نقش تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه تربیت دانست و گفت: نفوذ فرهنگی خطرناک ترین نوع نفوذ است و هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش این امکان را ندارد که در زمینه فرهنگی و تربیتی نقش آفرینی کند فرهنگیان این توان را دارند که حقیقت را بیان کنند و باید تلاش کنیم که نوجوانان و جوانان رابیش از گذشته روشن کنیم.

وی همچنین با تاکید بر نقش موثر بانوان در جامعه و به ویژه در زمینه تربیت اظهار کرد: نقش آفرینی و اثربخشی زنان درارتقا تمام ابعاد فردی و اجتماعی، بر کسی پوشیده نیست و مشاورین امور بانوان می بایست با شناسایی ظرفیت های حوزه های مربوط به بانوان و به کارگیری توانمندی های گوناگون فعالین این حوزه، هرچه بیش از پیش در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار