مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت:

مهندسین و معماران عرصه تعلیم و تربیت دینی، معلمین هستند

خبرگزاری پانا: حجت الاسلام والمسلمین ملکی در گردهمایی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مرکزی، معلمین را مهندسین و معماران عرصه تعلیم و تربیت دینی دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام والمسلمین ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور در گردهمایی کارشناسان امور قرآنی، عترت و نماز ادارات آموزش وپرورش استان مرکزی که در مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) قم، با پرداختن به جنبه های مختلف تعلیم و تربیت دینی اظهار داشتند: عرصه تعلیم و تربیت هیچ گاه تعطیل شدنی نیست و در عالم هستی چیزی اثر گذارتر از فرآیند تعلیم و تربیت وجود ندارد.

وی با استناد به سوره شریفه ناس علت تقدم رب بر مردم را در آیه قل اعوذ برب الناس ویژگی و صفت تربیت کنندگی خداوند دانستند و افزودند: بذر تسلیم در برابر خداوند در زمینی شکوفا می شود که مساعد باشد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با بیان این که تمام پدیده های عالم خلقت هدفمند می باشند اظهار داشتند: باید دانش آموزان را متوجه حضور باری تعالی کنیم و معلمین در این زمینه نقش اساسی دارند، باید نشانه های تکوینی خداوند را به دانش آموزان بنمایانیم، و معلمین باید بدانند با چه زبانی با دانش آموزان صحبت کنند و عملا، تربیت دینی را همان گونه که در حدیث کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم آمده است به آنها بیاموزند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر ضرورت حضور خداوند در زندگی انسان، معلمین را مهندسین و معماران عرصه تعلیم و تربیت دینی دانستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار