نهمین سالگرد یاور صدیق انقلاب در اصفهان

اصفهان(پانا) - نهمین سالروز درگذشت استاد علی اکبر پرورش با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در حسینیه بنی فاطمه اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نهمین سالگرد یاور صدیق انقلاب در اصفهان

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مراسم نهمین سالگرد ارتحال استاد سید علی اکبر پرورش در حسینیه بنی فاطمه اصفهان برگزار شد.

مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «یاور صدیق انقلاب» نامیده شد.

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان در مراسم نهمین سالگرد ارتحال استاد علی‌اکبر پرورش با بیان اینکه سخن از این استاد عارف بسیار سخت است، اظهار داشت: اگر نظری به پیام‌های حضرت اقا به مناسبت ارتحال افراد مختلف بیندازیم، به جایگاه والای استاد پرورش پی می‌بریم که ایشان را چهره‌ای اثرگذار، یاور صدیق انقلاب، با اخلاص و مروج انقلاب دانسته‌اند.

وی افزود: استاد پرورش یک مکتب بود و بسیاری از اثرگذاران و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت‌یافته این استاد شریف هستند.

مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان تصریح کرد: اگر بخواهیم در آموزش‌وپروش الگوهای مناسبی به دانش‌آموزان عرضه کنیم قطعا یکی از آنها استاد پرورش خواهد بود.

وی با اشاره به مهم‌تریم صفات استاد پرورش عنوان کرد: او ولایتمداری صدیق بود و این ویژگی پیشانی همه صفات او بود؛ استاد پرورش خدمتگزاری صدیق بود که به آنچه می‌فرمود عمل می‌کرد و انس با قرآن ایشان مهم ترین مولفه نقش الگویی ایشان است.

ابراهیمی افزود: قطعا ثبات قدم ایشان در بزنگاه‌های انقلاب در ذهن همه بوده و هست و ما وظیفه داریم که اجازه ندهیم این استاد بزرگوار در استان اصفهان ناشناخته باشند.

مدیرکل اداره آموزش و پروش استان اصفهان با بیان اینکه استاد پرورش شخصیتی ملی و فراملی است، گفت: تلاش ما این است که این بزرگوار را به عنوان یک الگوی مناسب برای معلمان و دانش‌آموزان خود معرفی کنیم.

وی ادامه داد: امروزه معلمان ما بسیار نیازمندتر به الگویی مثل استاد پرورش هستند زیرا ایشان عالم بود و با قرآن، نهج‌البلاغه و اشعار بزرگان مانوس بود؛ همه این‌ها آن رفتار بیرونی ایشان را شکل می‌داد که موجب جذب دانش‌آموزان می‌شد.

ابراهیمی تصریح کرد: ایشان هم خوب حرف می‌زد و هم حرف خوب می‌زد که از مهم‌ترین مولفه‌های جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه استاد پرورش می‌تواند مولفه هویت‌بخشی برای دانش‌آموزان باشد، گفت: دشمن تلاش می‌کند تا هویت جوان و نوجوان‌ ما را دچار مشکل کند اما از عناصر مهم هویت‌بخشی ارائه الگوهایی همچون استاد پرورش است.

همچنین در پایان این مراسم که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان و برخی مسئولان کشوری و استانی برگزار گردید، از پنج اثر مربوط به استاد علی‌اکبر پرورش رونمایی شد.

استادعلی اکبر پرورش در سال 1321 در اصفهان دیده به جهان گشود و در دوران رژیم ستم شاهی همراه با شهید بهشتی و آیت الله خادمی نقش مهمی در آگاه سازی جامعه داشت و با تشکیل حلقه مبارزاتی دبیران اصفهان و سخنرانی در محافل گوناگون دستگیر و زندانی شد.

این یاور صدیق انقلاب پس از 2 سال تحمل بیماری، 6 دی 1392 در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان دیده از جهان فروبست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار