مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت؛

پیری جمعیت، آینده هولناکی را برای کشور رقم خواهد زد

تبریز (پانا) - مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت ضمن اشاره به وضعیت نامطلوب جمعیت در آذربایجان‌شرقی، کنترل نکردن به موقع این آمار را باعث به وجود آمدن آینده هولناک در کشور عنوان کرد و آن را از عواقب پیری جمعیت دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پیری جمعیت، آینده هولناکی را برای کشور رقم خواهد زد

اسماعیل اکبری در نشست علمی مبانی بیولوژیک اصلاح ساختار جمعیت عنوان کرد: خطه آذربایجان جایی است که پرچم داری حضرت زهرا (ص) را در جهان به دست جوانان آنها دادند و آنها نسل به نسل آن پرچم را دادند تا به دست صاحب اصلی خود برسد.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی از نظر جمعیت وضعیت مطلوبی ندارد و این آمار برای این استان که یکی از بنیان گذاران فرهنگ ایران است اصلا خوب نیست و وظایف خودش را به خوبی انجام نداده و راه خود را گم کرده است.

اکبری اظهار کرد: تا ۲۰۰ سال پیش جمعیت جهان ۱ میلیارد نفر بود اما از این تاریخ به بعد شاخص جمعیت با روند صعودی شدید به ۲.۱ درصد رسید و هر ۱۰ سال ۱ میلیارد نفر به جمعیت جهان افزوده شد. موضوعی که مایه نگران بعضی افراد شد این بود که می خواستند جهان تنها مال آنها باشد و آنها صاحب این جهان شوند که نتیجه این نگرانی و اقدامات متعاقب آنها باعث کاهش نرخ جمعیت شد که به ۱.۱ درصد در سطح جهان رسید.

مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت افزود: نرخ تولد لقاحی در کشور ما صفر درصد است و فقط ۷۰ درصد دختران ازدواج می کنند که در این راستا باید بار فرزندآوری آنها ۳۰ درصد باشد.

وی ناباروری را یکی از موضوعات مهم در حوزه جمعیتی کشور دانست و ادامه داد: ۱۶ میلیون زن شوهردار ایرانی در سن باروری هستند و کل درصد موفقیت ما در مراکز درمان ناباروری در بهترین حالت ۳۰ درصد است و در این راستا به مردان در بحث ناباروری چندان توجه جدی نمی شود چرا که به دلیل عدم انتفاع اقتصادی این بخش اهمیت زیادی برای این افراد ندارد.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: اگر وزارت کشور حرکت ویژه ای در این خصوص انجام ندهد، در ۳۰ سال آینده در شرایطی که همه کشورهای پیرامون ما جمعیت جوان خواهند داشت، ۳۰ درصد جمعیت کشور ما پیر خواهد بود که هزینه ها و تبعات متعددی برای کشور به دنبال دارد.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار