مدیرآموزش وپرورش منطقه کهریزک :

تعلیم و تربیت، تنها در سایه همکاری خانه و مدرسه محقق خواهد شد

کهریزک (پانا) - مدیرآموزش وپرورش منطقه کهریزک مساله تعلیم و تربیت را فرآیندی پیچیده و عمیق خواند که تنها در سایه همراهی و همکاری دو نهاد اصلی، یعنی خانه و مدرسه محقق خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت، تنها در سایه همکاری خانه و مدرسه محقق خواهد شد

علی اصفهانی در جمع شورای معاونین و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان منطقه کهریزک گفت: باتوجه به اینکه لازمه تربیت دانش آموزان در تراز جامعه اسلامی، تعامل صحیح میان اولیا و مربیان است، ارتباط خانه با مدرسه از مهمترین نکات در نظام تعلیم و تربیت بوده که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن پرداخته شده است.

اصفهانی افزود: آگاه‌تر کردن پدران، مادران و مربیان به معارف اسلامی، تبیین مسوولیت‌ها و تقویت احساس آن در اولیا و مربیان نسبت به مسائل پرورشی فرزندان و تحکیم رابطه صمیمی بین اولیا، مربیان و فرزندان، فراهم کردن موجبات تحکیم مبانی شخصیت و تقویت خودآگاهی در کودکان، نوجوانان و جوانان وظایفی است که مطابق اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان جمهوری اسلامی برای این نهاد تعریف شده است.

وی اظهار کرد: رسالت انجمن اولیا و مربیان در سطح مدارس همفکری و مشارکت در کنار تعلیم و تربیت است و مشکلات موجود در مدارس با کمک آنها بررسی و رفع می شود.

مدیر آموزش وپرورش منطقه کهریزک ادامه داد: با تعامل اولیا و مربیان، مشکلات مدارس توسط اولیا پیگیری می شود بنابراین انجمن، بازوی کمکی مدارس جهت بررسی مشکلات و پیگیری برای رفع آنها است.

در ادامه جلسه، حسن گراوند، معاون آموزش متوسطه منطقه کهریزک گفت: یکی از رسالت های مهم انجمن اولیا و مربیان جذب خیرین و گام برداشتن در مسیر جذب حمایت های مردمی و افراد نیکوکار است.

وی افزود : در صورتی‌که والدین نسبت به دانش روز عقب تر باشند دانش آموزان دچار آسیب پذیری بیشتر می شوند به همین منظور انجمن اولیا و مربیان باید تلاش کنند که با برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص ارایه دانش به روز مورد نیاز والدین و آگاه سازی آنها اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه منطقه کهریزک تصریح کرد: حضور والدین در مدارس احساس مسولیت برای دانش آموز به همراه دارد، تلاش بیشتری نسبت به یادگیری مسایل آموزشی خواهد داشت و از طرفی والدین نیز از روند تحصیل دانش آموز خود آگاه تر خواهند شد.

در پایان جلسه نمایندگان انجمن اولیا و مربیان منطقه کهریزک به پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.

خبرنگار : علی رجبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار