مدرس عکاس نیشابوری:

عکاس باید مانند یک هواشناس بتواند اوضاع را پیش‌بینی کند

نیشابور (پانا) - یک مدرس عکاس نیشابوری عنوان کرد عکاس باید مانند یک هواشناس بتواند اوضاع را پیش‌بینی کند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
عکاس باید مانند یک هواشناس بتواند اوضاع را پیش‌بینی کند

مرتضی امین الرعایایی مدرس عکاسی در کارگاه تخصصی عکاسی خبری کارشناسان روابط‌ عمومی دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه نیشابور اظهار کرد: تا جایی که امکان دارد، از افراد در حین انجام کار عکس بگیرید؛ از گرفتن عکس های پرتره اداری پرهیز کنید.

مرتضی امین الرعایایی گفت: عکاس باید مانند یک هواشناس بتواند اوضاع را پیش بینی کند و با توجه به روند موقعیت حدس بزند که چه اتقافی رخ خواهد داد، در برخی موارد عکس های نمادین، تاثیرگذارتر ازعکس های مستقیم هستند و پیام را به صورت عمیق تر به بیننده منتقل می کنند.

امین الرعایایی یادآور شد: در یک رویداد خبری به پشت صحنه ها و حاشیه ها توجه بیشتری داشته باشید، چرا که می توانند کامل کننده ماجرا و یا جذاب تر باشند، وسایل و اشیا صحنه و جزئیات محیط به عکس معنا می دهند، اگر اشیایی مرتبط با موضوع اصلی در داخل صحنه باشد، بیننده آسان تر می تواند معنای عکس را دریافت کند.

مرتضی امین‌الرعایایی مدرس رشته عکاسی و دارنده درجه سه هنری عکاسی و مقام‌های فراوان جشنواره های عکاسی در کارگاه تخصصی عکاسی خبری نیشابور تصریح کرد: در گرفتن عکس پرتره باید به گونه ای عمل کرد که عکس نهایی نمایانگر شخصیت و حرفه سوژه مورد نظر و باورپذیر با موضوع عکس یا خبر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار