امام جمعه موقت اصفهان:

در آموزش و پرورش باید به پرورش پرداخته شود

اصفهان (پانا) - امام جمعه موقت اصفهان گفت در بیشتر مدارس به آموزش بیشتر از پرورش توجه می شود که این یک نقیصه است و باید توجهات معطوف به بحث پرورش شود. 

کد مطلب: ۱۳۳۴۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
در آموزش و پرورش باید به پرورش پرداخته شود

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان در جمع معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق استان اصفهان گفت: در بیشتر مدارس به آموزش بیشتر از پرورش توجه می شود که این یک نقیصه است و باید توجهمان را معطوف به بحث پرورش کنیم.

وی افزود: تربیت صحیح دانش آموز باعث می شود که در زمان نماز ، نماز برپا دارد، حجاب خود را رعایت کند و به قرآن احترام بگذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما باید در مدارس شاکله دانش آموزان را اصلاح کنیم.ما باید برای رشد دانش آموزان به تقویت ایمان دانش آموزان بپردازیم و یکی از کتاب های که می تواند در این زمینه به ما کمک کند، کتاب مبانی خدا شناسی از آیت الله ری شهری است.

وی تصریح کرد: ما باید سرباز برای امام زمان تربیت کنیم، جوانان ما که در زمان دفاع مقدس به جنگ رفتند و هم اکنون پیکر مطهر بعضی از آنها پس از گذشت سال های سال به وطن بازگشته است، دارای ایمان بودند که با داشتن مدرک و تحصیل جان خود را کف دست گذاشتند و به جبهه رفتند.

آیت الله مهدوی بیان کرد: حیا و عفت در دانش آموزان باید تقویت شود. وظیفه معاونان پرورشی حفظ عفت ها در مدارس است. کسی که حیا ندارد و کشف حجاب می کند این فرد زنده نیست. ما باید این اشخاص را بیدار کنیم. کسی که به سمت فاطمه زهرا و امام زمان نمی‌رود بیماری روحی دارد و باید نسبت به درمان او اقدام کرد، برای احیای عفت در زندگی باید به قرآن مراجعه کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد ایمان، داشتن اخلاق خوب است. ما باید کینه ها را از دل خود جدا کنیم. اخلاق تاثیر مستقیمی بر عمل دارد یعنی اگر کسی صبور باشد، مستقیم صبر در رفتارش مشخص است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار