رئیس نهضت سواد آموزی کشور :

نهضتی‌ها وارث اندیشه بزرگی از امام خمینی(ره) هستند

کهریزک (پانا) - معاون وزیر و رئیس نهضت سواد آموزی کشور در سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، در جوار بارگاه ملکوتی امام راحل، نهضتی‌ها را وارث اندیشه بزرگی از امام خمینی دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۴۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نهضتی‌ها وارث اندیشه بزرگی از امام خمینی(ره) هستند

همزمان با هفتم دی ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی ، مراسم تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی ) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی نماینده ولی فقیه در سازمان، حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم حضرت امام(ره )، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، علی اصفهانی مدیر آموزش و پرورش منطقه کهریزک، مدیران و پرسنل ستادی سازمان و جمعی از آموزش دهندگان و همکاران ادارات سوادآموزی شهر تهران و شهرستانهای تهران برگزار شد.

علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس نهضت سواد آموزی کشور در سالگرد تاسیس نهضت سوادآموزی در کنار بارگاه منور امام خمینی(ره) گفت: نهضتی ها وارث یک اندیشه بزرگ هستند و آن فرمان امام راحل برای رسیدن به یک استقلال فرهنگی بود.

وی ادامه داد: ما وارث اندیشه بزرگی از امام هستیم و رسیدن به استقلال فرهنگی کشور در نگاه حضرت امام خمینی(ره ) کاملاً متبلور می باشد؛ همه باید در به ثمر رساندن این اندیشه تلاش کنیم و در مسیر اهداف متعالی امام (ره ) و در مرحله بعد در تبلور گام دوم انقلاب قدم برداریم .

عبدی با اشاره به آمار باسوادی در کشور اظهار کرد: اکنون حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر بی سواد مطلق و حدود دو میلیون و پنجاه هزار نفر نوسواد داریم، که جزء تکلیف ها و مأموریت های جامانده نهضت سوادآموزی است و امیدواریم با زحمت همه عزیزان در جای جای کشور به ثمر برسد و به سرانجام بخشی بی‌سوادی برسیم .

رئیس نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به پیام امام(ره ) ادامه داد : امام‌خمینی(ره ) در پیام خود آخرین مدل حکمرانی در جهان را تفسیر می کند و ایشان به صراحت می فرمایند که مردم به پا خیزند و مشکل را حل کنند و دولت ها هم وظیفه تنظیم کردن و کمک کردن را دارند؛ بنابراین در اندیشه و نگاه امام (ره ) تکلیف محور و مردم پایه بودن نهضت سوادآموزی را می توان به وضوح مشاهده نمود.

در ادامه حجت الاسلام محسن قرائتی نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سوادآموزی، ضمن گرامیداشت هفتم دی ماه سالروز تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت : سوادآموزی برای نهضت نیست و توجه امام راحل(ره) در فرمان تاریخی هم نشانگر اهمیت این موضوع است و همه باید برای سرانجام بخشی سوادآموزی دست در دست هم دهند .

وی با بازخوانی جملاتی از پیام امام (ره) خاطرنشان کرد : نهضت سوادآموزی، فرزند امام راحل(ره) است و تلاش شما در این عرصه مقدس بسیار پسندیده است و در این راستا توجه به خدمات فرهنگی بسیار مهم می باشد، چرا که کار معلمی و آموزش و کار فرهنگی و تربیتی کار انبیاء و بزرگان است .

همچنین در این مراسم حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره ) ضمن تبریک سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی ، با اشاره به حدیثی از حضرت علی علیه السلام که فرمودند « العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه»، خاطر نشان کرد : ملتی که علم و دانش را فرا بگیرد توانمند و قدرتمند می شود و کسی توان تسلط بر آن پیدا نمی کند . پایه علم آموزی سوادآموزی است و نهضت سوادآموزی از بنیادی ترین کارها برای وصول به هدف ارتقای علم در جامعه است و جامعه ای که در آستانه انقلاب 48 درصد باسواد داشت و امروزه به برکت انقلاب با سوادی به بالای 97 درصد رسیده است ، در تمام سطوح باعث ارتقای قدرت ملی می شود .

لازم به ذکر است که در این مراسم با اهدای تاج گل به مرقد مطهر امام راحل (ره) و سپس با قرائت زیارتنامه و فاتحه به روح بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی یاد و خاطره آنان گرامی داشته شد.

خبرنگار : براتعلی رجبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار