در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی مناطق شهر تهران مطرح شد:

برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در راستای اهداف سند تحول و تربیت تمام‌ساحتی است

تهران (پانا) - اهداف و چشم‌اندازهایی که در سازمان دانش‌آموزی وجود دارد می‌تواند در راستای تحقق برنامه‌های سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش به صورت ویژه و حرفه‌ای ایفای نقش کند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در راستای اهداف سند تحول و تربیت تمام‌ساحتی است

نشست هم اندیشی مدیران سازمان دانش آموزی مناطق نوزده گانه شهر تهران با حضور احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش شهر تهران،علی عزتی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 و محمد خزائی؛ رئیس سازمان دانش آموزی پایتخت به میزبانی منطقه 2 برگزار شد.

احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا گفت: اهل بیت یک سرمایه عظیم معنوی هستند و هر قدر در مسیر تربیت قرآنی و اهل بیت باشیم فرآیند تربیت که یک فعل پیامبرگونه است با کیفیت بیشتر و بهتر محقق می‌شود.

وی خودسازی را برای متولیان تعلیم و تربیت مهم برشمرد و با تاکید بر اینکه ارتباط با دانش آموزان باید یک ارتباط معرفتی باشد افزود: امر مهم تربیت دانش‌آموزان که میراث‌داران و آینده‌سازان کشور هستند در یک ارتباط معرفتی به شکل مطلوب محقق می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه متولیان فرهنگی مهم‌ترین نقش را در فرآیند تربیت دارند خاطرنشان کرد: باید همه فرهنگیان به‌ویژه همکاران حوزه پرورشی با خودسازی، تلاش مستمر و توکل بر خداوند متعال در مسیر تحقق اهداف گام بردارند و برای این امر نیازمند یک تشکیلات معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی هستیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی تربیت در آموزش و پرورش شهر تهران، استفاده از تمام ظرفیت‌های برون‌سازمانی و درون‌سازمانی را برای تحقق تربیت تمام ساحتی مهم برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان مواردی چون سواد رسانه‌ای، تشکیل کارگروه تخصصی و راهبردی در حوزه رسانه، برگزاری نشست های منطقه ای با دانش آموزان، گسترش فعالیت‌های خبرگزاری پانا، سازمان دانش آموزی، برگزاریجلسات گفت و گوی آزاد در مناطق و .... را مورد توجه قرار داد و بر ایفای نقش تربیتی همه افراد در مسئولیت‌های محوله تاکید کرد.

در ادامه، محمد خزائی رئیس سازمان دانش‌آموزی پایتخت، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و خیر مقدم به مدیران سازمان دانش‌آموزی مناطق ۱۹ گانه شهر تهران و اداره استثنایی و همچنین قدردانی از علی عزتی مدیر منطقه ۲ به خاطر میزبانی این گردهمایی گفت: سازمان دانش آموزی با عنایت به فلسفه وجودی و اهداف و چشم‌اندازهایی که در آن وجود دارد می‌تواند در راستای تحقق برنامه‌های سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش به صورت ویژه و حرفه‌ای ایفای نقش کند.

وی افزود: ایفای نقش در دو حیطه برنامه ریزی برای ارتقای تمام شاخص های مورد انتظار آموزش و پرورش در زمینه ساحت های شش گانه مندرج در سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت خود دانش آموزان در تصمیم سازی‌ها با ارائه خلق و تولید و تدوین پیشنهادات و قوانین و لوایح و دستورالعمل‌ها می تواند یک نقش کلیدی و اساسی داشته باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به گسترش بسیار زیاد و فراگیر فضای مجازی و قابلیت‌های حرفه‌ای و تخصصی دانش‌آموزان، باید با یک نیازسنجی دقیق و به روز برای تولید، طراحی و برنامه‌ها بر اساس این نیازهای دانش آموزان اقدام کنیم که در این راستا همکاری و حمایت حداقل ۳۰ دستگاه مرتبط با حوزه نظام تعلیم و تربیت که با ما فعال هستند بسیار مغتنم و ارزشمند و مورد انتظار است.

وی افزود: در سه ماهه دوم سال ۴ برنامه پیش بینی شده که شامل برگزاری جلسات تخصصی سواد رسانه‌ای در حوزه خبرنگاری و معرفی اساتید به مناطق، جلسات سواد مالی در حوزه بورس،بانک و بیمه با همکاری سازمان بورس اوراق بهادر جهت هدایت شغلی دانش آموزان، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و همچنین افتتاح دفتر خبرگزاری پانا در مناطق با هدف ارتقای سواد رسانه و فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای دانش آموزان است.

دانش‌آموز خبرنگار: آیلین امیرگانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار