از نهضت سوادآموزی تا نهضت سواد رسانه

تهران (پانا) - مدیرآموزش و پرورش منطقه ۶ در بزرگداشت روز نهضت سوادآموزی از این روز به عنوان روز آگاهی یاد کرده و بر نهضت سواد رسانه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
از نهضت سوادآموزی تا نهضت سواد رسانه

حمید ضیاء پور، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ شهر تهران در آستانه چهل و سومین سالگرد تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی از ایجاد تحول در برنامه های هفته سوادآموزی نسبت به سال های اخیر خبر داد.

وی ضمن مقایسه نرخ سوادآموزی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۵۸، این سازمان به دستور امام راحل(ره) تاسیس شد، گفت: طی ۵۳ سال حکومت پهلوی در ایران شاهد گسترش نرخ بی سوادی در کشور بودیم، این در حالی است که پس از انقلاب نرخ بی سوادی در کشور کاهش چشمگیری داشته و اکنون شاهد گسترش علم و دانش در سطوح مختلف کشور هستیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران با توجه به تقارن هفته سوادآموزی با روز ترویج فرهنگ نماز و انتظار بیان کرد: بیشترین برنامه های این مناسبت بر مدارس تاکید دارد و هدف اصلی آن این است که اسلام ناب محمدی را گسترش دهیم.

ضیاءپور با مهم برشمردن بصیرت افزایی و آگاهی در جامعه، خاطرنشان کرد: در ایامی از تاریخ ضرورت سوادآموزی مطرح بوده است، اما اکنون که نرخ باسوادی در کشور بسیار افزایش داشته، می بایست در مسیر آگاهی بخشی گام برداریم که در این میان توجه به سواد رسانه امری مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار