بیشترین مراجعه به اورژانس قلبی و تنفسی تهران را کودکان و سالمندان تشکیل می دهند

تهران (پانا) - رئیس مرکز اورژانس تهران با اعلام هشدار به پایتخت نشینان درباره آلودگی هوا، گفت بیشترین مراجعه به اورژانس قلبی و تنفسی تهران را کودکان و سالمندان تشکیل می دهند.

کد مطلب: ۱۳۳۲۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین مراجعه به اورژانس قلبی و تنفسی تهران را کودکان و سالمندان تشکیل می دهند

به گزارش ایرنا،‌ یحیی صالح طبری افزود: در روزهای گذشته که شاهد آلودگی هوا بودیم، ماموریت قلبی و تنفسی اورژانس حدود ۱۵ درصد افزایش داشت که بیشتر آنها مربوط به کودکان و سالمندان تهرانی است.

وی گفت: بیماران قلبی تنفسی، مبتلایان به آسم، کودکان و سالمندان در این روزها در فضای باز فعالیت نکنند و ضمن حودداری از حضور در سطح شهر، در منزل بمانند.

طبری با تاکید بر اینکه نوشیدن مایعات به ویژه آب در شرایط آلودگی هوا باعث شست وشوی دستگاه گوارش می شود، گفت: علاوه بر این، سبب رفع عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا می شود و از طرفی با نوشیدن آب و فعالیت دستگاه گوارش، بخشی از آلودگی وارد شده به بدن توسط ادرار دفع می شود.

به گفته وی ماندن در ترافیک و استشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به اسم را در کودکان افزایش می‌دهد و آلاینده های موجود در هوای خیابان های پر رفت و آمد نیز موجب کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود؛ از این رو لازم است که در زمان آلودگی هوا کودکان و سالمندان در منزل بمانند.

وی با اشاره به این که ماسک های کاغذی و معمولی و دستمال نمی توانند مانع ورود آلودگی به سیستم تنفسی شود، افزود: استفاده از ماسک‌های سوپاپ دار که در داروخانه ها عرضه می شود برای این شرایط تا حدی مناسب است.

وی یادآور شد، هنگام آلودگی هوا از میوه و سبزیجات بیشتر استفاده کنید زیرا آنتی اکسیدان موجود در آنها به کاهش آلاینده هوا در بدن کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار