مدیرکل ثبت احوال استان تهران:

در شهرستان ورامین ازدواج کاهش و طلاق افزایش داشته است

ورامین (پانا) - مدیرکل ثبت احوال استان تهران اعلام کرد در شهرستان ورامین ازدواج کاهش و طلاق افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۳۳۰۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
در شهرستان ورامین ازدواج کاهش و طلاق افزایش داشته است

حسین زین‌الصالحین، مدیر کل ثبت احوال استان تهران با امام جمعه موقت ورامین دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران در این دیدار گفت: فراونی نام‌ها در ورامین به‌ نام «فاطمه» است و نام‌های برگزیده نیز منتسب به ائمه اطهار(ع) هستند.

وی در خصوص توزیع کارت ملی هوشمند در ورامین و کشور اظهار کرد: توزیع کارت ملی هوشمند در ورامین 68 درصد رشد داشته است و در سطح کشور نیز کارت، بومی‌سازی و دانش بنیان شده است و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران بیان کرد: در آینده نزدیک سامانه یکتا هویت ایرانیان به نام سهیم راه‌اندازی می‌شود که ۹ فرایند در آن عرضه خواهد شد؛ در ورامین نیز دو دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال راه‌اندازی شده است و ظرفیت راه‌اندازی بیش از این ظرفیت موجود است.

زین‌الصالحین ادامه داد: مجموعه درختواره اطلاعات خانوار و اتصال آن به کلیه دستگاه‌های اجرایی و قضایی و نهادها در حال تکمیل است که کمک شایانی به تجمیع اطلاعات فردی افراد خواهد نمود.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران در پایان در خصوص موارد ازدواج و طلاق در سطح شهر ورامین گفت: متاسفانه در شهرستان ورامین ازدواج کاهش و طلاق افزایش داشته است که باید دستگاه ها بابت این کمبود و افزایش‌ها تدابیر لازم را داشته باشند.

همچنین حجت الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این دیدار گفت: هرقدر در کنار توان اداری و اجرایی خود بتوانیم در حوزه های دینی و فرهنگی ورود داشته باشیم بسیار کارگشا است‌.

وی با اشاره به اینکه اداره ثبت احوال ورامین از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد، اظهار کرد: تامین نیروی انسانی برای اداره ورامین با توجه به ابلاغ فرمانداری ویژه باید پیگیری شود تا خدمت‌رسانی مطلوبی به مردم این دیار صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی، کاهش ازدواج و رشد طلاق را یک هشدار جدی عنوان کرد و افزود: لازم است پیام های فرهنگی برای ازدیاد نسل، کاهش طلاق و افزایش ازدواج با توجه به خطرات آن بیشتر گردد و دستگاه‌های متولی این زنگ خطر را جدی بگیرند.

دانش‌‌آموز خبرنگار: طاها دلاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار