رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم ایجاد منطقه گردشگری کوهستان‌های تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت از شهرداری تهران درخواست می‌شود ایجاد منطقه گردشگری کوهستان‌های تهران که در گذشته مرکز مطالعات شهرداری تهران مطالعاتی در این خصوص داشته است را مورد توجه قرار دهد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ایجاد منطقه گردشگری کوهستان‌های تهران

مهدی پیرهادی در جریان یکصد و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه یازدهم دسامبر مصادف با بیست آذر ماه و روز بین المللی کوهستان و کوهنوردی است، گفت: این روز در سال ۲۰۰۳ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تشویق و توسعه پایدار در کوهها نامگذاری شد.

پیرهادی افزود: شهر تهران هم به دلیل وجود کوه های برافراشته زیبایی و ظرافت ویژه‌ای را برای شهر تهران به وجود آورده و در هر ماه در فصول مناسب، انبوه جمعیت از این ظرفیت گردشگری ورزشی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: این ورزش جزو ورزش‌های نسبتاً کم هزینه برای گروه‌های مختلف سنی و خانواده ها است، زمانی که انسان پا در عرصه طبیعت کوه‌ها می‌گذارد حال دلش خوب می‌شود و این به خاطر انرژی مثبتی است که در دل کوه‌ها وجود دارد.

پیرهادی با بیان اینکه از شهرداری تهران می‌خواهم نسبت به موارد ذیل توجه کند، گفت: ایجاد منطقه گردشگری کوهستان‌های تهران که در گذشته مرکز مطالعات شهرداری تهران مطالعاتی در این خصوص داشته است، از جمله این موارد است. توجه بیشتر به موضوع ایمنی و امداد نجات، البته جا دارد از حوزه آتش نشانی و در عمل تشکر کنم اما ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز جهت امدادگران و آتش نشان ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: توجه به ساخت و سازهای غیر قانونی و تعیین تکلیف ساختمان‌ها و برخی رستوران های غیرقانونی نیز باید از سوی شهرداری مورد توجه قرار گیرد. توجه ویژه به محیط زیست و حفظ محیط کوهستان، گونه های گیاهی آن و حفظ و حفاظت از گونه‌های جانوری آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، آموزش‌های شهروندی و ورزشی به شهروندان و تشویق مردم به استفاده مناسب از این ظرفیت خدادادی را از دیگر مواردی دانست که شهرداری باید به آن توجه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار