مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

بهره‌مندی خانوارهای شهری از نعمت گاز تا پایان امسال به ۹۸.۷ درصد می‌رسد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه گاز، از برنامه‌های دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت گازی کشور خبر داد و عنوان کرد، بهره‌مندی خانوارهای شهری از نعمت گاز طبیعی تا پایان امسال به ۹۸.۷ درصد می‌رسد. این آمار در بخش روستایی و بهره‌مندی خانوارها ۸۵.۷ درصد خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۳۰۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی خانوارهای شهری از نعمت گاز تا پایان امسال به ۹۸.۷ درصد می‌رسد

به گزارش وزارت نفت، مجید چگنی در آیین گردهمایی و هم اندیشی مدیران ارشد صنعت نفت در تشریح بهره‌مندی مشترکان از نعمت گاز، گفت: بهره‌مندی خانوارهای شهری تا پایان پارسال ۹۸.۴ درصد بود که تا پایان سال جاری به ۹۸.۷ درصد و تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۹۹ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بهره‌مندی خانوارهای روستایی را نیز توضیح داد و افزود: ۳۷ هزار ۸۶۸ روستا تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند و بهره‌مندی خانوار روستایی که ۸۵.۶ درصد بود به ۸۵.۷ درصد و تا سال ۱۴۰۲ به ۸۸.۱ درصد می‌رسد.

چگنی در مورد حجم گاز انتقال داده شده سالیانه نیز گفت: در ۱۴۰۰ در مجموع رشد خوبی را در گاز رسانی داشتیم و از ۲۳۳ میلیارد متر مکعب به ۲۳۸ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرده است.

افزایش صادرات گاز در سال ۱۴۰۱ محقق می‌شود

وی درباره صادرات گاز نیز تصریح‌کرد: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ افزایش صادرات داشتیم و در ۱۴۰۱ صادارت سالیانه تا ۲۱.۴ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به سیاست‌های تجارت گاز دولت سیزدهم با رهنمودهای وزیر نفت اشاره کرد و توضیح داد: تجارت گاز را با همسایگان فعال کردیم و با تفاهم‌نامه‌هایی که با عمان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و پاکستان که در شرف انجام است، ظرفیت‌های موجود افزایش خواهد یافت.

وی از فعال‌سازی سوآپ گاز یاد کرد و گفت: در سال گذشته سوآپ گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان فعال شد که کمک خوبی بود که ناترازی در شمال شرق کشور را تسهیل کنیم، در هفته‌های اخیر نیز تمدید تهاتر گاز با ارمنستان را محقق کردیم و تمدید قرارداد صادرات گاز به عراق و ترکیه را با مذاکرات دنبال می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار