مدیر مدرسه استثنایی باغچه بان قزوین تاکید کرد:

لزوم توانمندسازی و کارآفرینی برای دانش‌آموزان استثنایی استان قزوین

قزوین (پانا) - مدیر مدرسه استثنایی باغچه‌بان قزوین بر لزوم توانمندسازی و کارآفرینی برای دانش‌آموزان استثنایی استان قزوین تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توانمندسازی و کارآفرینی برای دانش‌آموزان استثنایی استان قزوین

اکرم مومیوند مدیر مدرسه استثنایی باغچه بان قزوین در حاشیه نمایشگاه دست ساخته ها و دستاوردهای دانش آموزان با نیازهای ویژه شهر قزوین در گفت وگو با پانا اظهار کرد: «کودکان استثنایی کودکانی هستند که از نظر جسمی، روانی و هوشی با کودکان دیگر متفاوتند. طیف وسیعی از کودکان استثنایی وجود دارند بعضی از این کودکان عقب مانده ذهنی هستند.»

وی گفت: «برخی بسیار باهوشند و بعضی از آن‌ها ممکن است نابینا، ناشنوا، ناسازگار یا از نظر جسمی معلول باشند. شاید بتوان گفت که کودکان استثنایی در یک ویژگی نادر بودن با هم اشتراک دارند. آن‌ها در اقلیت هستند و همین موجب می‌شود که برای حضور در جامعه و سازگاری با آن به کمک احتیاج داشته باشند.»

وی بیان کرد: «دانش آموزان معلول جسمی-حرکتی ، دانش آموزان نابینا یا ناشنوا، دانش‌آموزان عقب‌مانده‌ ذهنی و دانش‌آموزانی که دارای اختلالات رفتاری یا یادگیری هستند در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند. بیشتر آدم‌ها تصور می‌کنند که آموزش و پرورش کودکان استثنایی باید جدا از باقی کودکان باشد. اما در سال‌های اخیر تلاش شده است که دانش آموزان استثنایی وارد مدارس عادی شوند.»

مدیر مدرسه استثنایی باغچه بان قزوین افزود: «کودکان استثنایی یک روز بزرگ وارد اجتماع می‌شوند. اگر شرایط و امکانات مناسب فراهم باشند، آن‌ها حتی می‌توانند وارد بازار کار بشوند. کودکان استثنایی باید از این حق برخوردار باشند که تا جایی که ممکن است، در کنار سایر کودکان و در صورت امکان پذیر نبودن در مدارس مخصوص به خودشان آموزش‌های لازم را ببینند و در آینده به عنوان یک بزرگسال کارآمد در کنار دیگر اعضای جامعه قرار بگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار