یک دانش‌آموز فعال در حوزه فرهنگی:

جشنواره خوارزمی، قدرت خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان را بالا می‌برد

تهران (پانا) - محمد عرفان بابایی نیکو، یک دانش‌آموز فعال در حوزه فرهنگی، شرکت در جشنواره خوارزمی را سبب افزایش قدرت خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان دانست و بر مستمر بودن این نوع جشنواره‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره خوارزمی، قدرت خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان را بالا می‌برد

دانش آموز دبیرستان حربن ریاحی و از فعالان حوزه فرهنگی درباره تاثیر جشنواره خوارزمی بر روی دانش آموزان عنوان کرد: ما از چند بعد مختلف می توانیم به برگزاری مسابقاتی همانند جشنواره خوارزمی نگاه کنیم. یکی از مزیت های بسیار مهم این جشنواره دانش آموزی، ایجاد یک رقابت سالم میان دانش آموزان است. دانش آموزان همیشه عاشق رقابت هستند و زمانیکه این رقابت در بین دانش آموزان به طور هدفمند و عادلانه صورت بگیرد بسیار کار آمد است. نکته بعدی که شاید بسیار حائز اهمیت باشد ایجاد قدرت خلاقیت و نوآوری در جهت شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان است. قطعا طرح هایی که دانش آموزان با همفکری هم ارائه می دهند دارای نواقصی است اما ممکن است در میان آن، طرح های بسیار خوبی هم ارائه شود. از طرفی این جشنواره‌ باعث خودباوری و تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود چیزی که سال ها با وجود کرونا در دانش آموزان کمرنگ شده است. اجرای طرح هایی مثل جابربن حیان و جشنواره خوارزمی باعث کمک به پیشرفت و ترقی سطح علمی کشور می شود چون خیلی از افراد موفق در زمینه های علمی، ورزشی، هنری و... از دل مدارس بیرون آمدند.

بابایی نیکو طرح هایی مثل جشنوازه خوارزمی و جابربن حیان را عاملی مهم برای خلق ایده های نو برشمرد و افزود: هدف ما دانش آموزان از شرکت در این جشنواره پرورش و رشد استعدادهایی است که درونمان نهفته است چرا که یک بستر مناسب برای خودشناسی است. ما خودمان را بهتر از هر کسی می شناسیم و به استعداد و توانایی های خود آگاه هستیم و باید برای شکوفا شدن و تقویت آن تلاش کنیم. اما مشکلی که در میان اغلب دانش آموزان وجود دارد همین عدم شناخت از استعداد هایشان است و شرکت در جشنواره ها و مسابقات سبب پیدایش همین موضوع می شود و این کار بسیار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: موضوعات جذاب و کاربردی زیادی در جشنواره خوارزمی وجود دارد که دانش آموزان با توجه به توانایی و علاقه خودشان و تجاربی که دارند آن را انتخاب می کنند. برای من موضوعات رشته ادبیات جذاب تر بود چرا که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در ادبیات، فرهنگی غنی دارد و این موضوع کم کم در کشور ما و در میان بچه های امروزی کمرنگ شده در حالی‌که این برنامه ها می توانند باعث احیا این موضوع شوند.

وی با یادآور شدن این نکته که جشنواره‌ هایی مثل جشنواره خوارزمی باید به صورت مستمر و در زمینه های مختلف برگزار شوند، تصریح کرد: همیشه در این برنامه ها فعال بودم و علاقه وافری به این موضوعات دارم چرا که هم باعث پیشرفت خودم در زمینه های مختلف می شود و هم می‌توانم گاهی کمک حال بقیه دوستانم باشم. با توجه به برگزاری این جشنواره سعی می‌کنم از بعد علمی هم خودم را تقویت کنم. امیدوارم این مسابقات با مضمون های مختلف و به صورت مستمر برگزار شود چرا که در این برنامه ها چیزهایی خلق می شود که بسیار ارزشمند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این جشنواره های دانش آموزی در تمام زمینه ها ادامه پیدا کند و امسال هم شاهد رقابتی نزدیک و جذاب در جشنواره خوارزمی باشیم.

دانش آموز خبرنگار: امیر عرشیا آقایی%

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار