آخرین وضعیت توران و آذر

سمنان (پانا) - یوز‌های دوقلوی منطقه حفاظت‌شده توران شاهرود و امیدهای تازه برای بقای نسل یوزپلنگ ایرانی،3 هفته سن دارند و هر دو ماده هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت توران و آذر

با اعزام تیم تخصصی دامپزشکی از تهران به منطقه حفاظت شده توران شاهرود، یوز‌هایی که روز جمعه در این منطقه پیدا شده بودند، تحت نظر رسیدگی ویژه قرار گرفتند.

بهرنگ اکرامی، دامپزشک این توله‌ها گفت: با توجه به اینکه این دوقلو‌ها در سه هفته اخیر از شیر مادر تغذیه کرده اند، در وضعیت جثه‌ای مناسبی هستند و هر دو ماده تشخیص داده شدند.

بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان هم با بیان اینکه این توله‌ها هم اکنون با شیرخشک تغذیه می‌شوند، خاطرنشان کرد: تیم محیط‌بانان در منطقه‌ای که یوز‌ها پیدا شدند، در جستجوی مادر آن‌ها هستند.

وی افزود: دو توله‌یوز هم اکنون به سایت پنج هکتاری نگهداری یوز‌ها در منطقه حفاظت‌شده توران شاهرود هستند تا در زمینه نحوه نگهداری آن‌ها تصمیم گیری شود.

پیدا شدن این دو یوز از آنجا اهمیت دارد که زادآوری یوزپلنگ غالبا در اوایل بهار انجام می‌شود، زیرا دمای هوا و سایر شرایط طبیعی برای رشد و نمو توله‌ها مناسب است، اما زایمان یوز در نیمه دوم پاییز در طبیعت توران پدیده‌ای نادر است.

با توجه به پیدا شدن این دوقلو‌ها در منطقه حفاظت شده توران و تولد آن‌ها در ماه آذر، این دو توران و آذر نامگذاری شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار