دارنده مقام سوم جشنواره جوان خوارزمی: هر چالش، آغازگر یک ایده است

تبریز (پانا) - مقام سوم جشنواره جوان خوارزمی با تاکید به دانش‌آموزان مبنی بر اینکه از مشکلات فرار نکنند، هر مشکل را آغازگر یک ایده خواند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دارنده مقام سوم جشنواره جوان خوارزمی: هر چالش، آغازگر یک ایده است

علیرضا سطوت که در رشته ریاضی فیزیک درس خوانده در خصوص موفقیت خود در جشنواره خوارزمی به پانا عنوان کرد: «من در رشته مکاترونیک در ۲۴ امین دوره جشنواره خوارزمی مقام سوم کشوری را کسب کردم و این در سایه الطاف الهی و سعی و تلاش خود و خانواده ام کسب شد.»

وی ادامه داد: «علاقه من به این رشته از کودکی وجود داشت و به ساخت وسایل علاقه بسیاری داشتم. مادرم بسیار مشوق من بود و تمامی سوالات مرا با صبر پاسخ می داد. پدرم سعی می کرد تا حد امکان وسایلی برای من تهیه کند تا آزمایشاتی انجام دهم. خواهرم در این مسیر همواره کنارم بود و پشتوانه ای قوی از لحاظ فکری و عاطفی کنار خود داشتم.»

سطوت اذعان کرد: «علاقه من از سال دهم دبیرستان جدی شد و داستان از این قرار بود که پولی که برای تهیه لپ تاپم جمع کرده بودم کافی نبود و من بجای آن پرینتر سه بعدی گرفتم و متوجه شدم که می توانم طرح‌های ذهنی ام را با آن به تصویر بکشم.»

وی افزود: «در 2 سال پیاپی در جشنواره شرکت کردم. سال اول با طرح گرم کننده و سردکننده چند منظوره (heating and cooling multipurpose) از مرحله استانیتبریز( پانا) - مقام سوم جشنواره خوارزمی عبور کردم ولی طرحم در کشور مورد قبول واقع نشد. سال دوم با تکمیل شده همین طرح و طرح شارژر همراه چند کاره در جشنواره شرکت کردم که متاسفانه با اینکه می توان با چند طرح در جشنواره شرکت کرد ولی فقط یک طرح می تواند حائز مقام شود و من با طرح شارژر همراه چند کاره موفق به کسب مقام سوم کشور شدم.»

سطوت اکنون دانشجوی سال اول رشته مهندسی معماری در دانشگاه آزاد تبریز است که می خواهد با تغییر رشته و کنکوری دوباره در رشته مهندسی مکانیک ادامه تحصیل دهد.

وی به دانش آموزان علاقمند توصیه می کند از مشکلات فرار نکرده و بدانند هر مشکل آغازگر یک ایده است. باید آن ایده را دنبال کنند تا منجر به حل مشکل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار