مدیر آموزش وپرورش بهاباد:

مانور زلزله و ایمنی با هدف کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برگزار می‌شود

بهاباد (پانا) - مدیر آموزش وپرورش بهاباد عنوان کرد مانور زلزله با اهداف برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و نهایتاً کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله و ایمنی با هدف کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برگزار می‌شود

مدیر آموزش وپرورش بهاباد در حاشیه برگزاری این مانور اظهار کرد: مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم‌سازی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و نهایتاً کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برگزار شد.

حسن رزاقی بهابادی عنوان کرد: در این مانور دو رویکرد مهم پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری برای دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: مانور زلزله و ایمنی با شعار مدارس ایمن، جامعه تاب آور با همکاری دستگاه های مشارکت کننده از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، شهرداری ها و نیروی انتظامی با رویکرد جامعه محور برگزار می‌شود.

مدیرآموزش وپرورش بهاباد بیان کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

رزاقی اضافه کرد: در مدرسه ایمن، بر ایمنی غیر سازه‌ای از جمله محکم کردن وسایل داخل کلاس از جمله تابلو، کمد بایگانی، میز و نیمکت تاکید شده و در ایمن سازه‌ای نیز بر مقاوم‌سازی ساختمان مدارس در مقابل زلزله تاکید شده است.

وی بااشاره به اینکه شهرستان بهاباد برروی گسل فعال زلزله قراردارد و ماهانه چندین زلزه با قدرت کم در این شهرستان احساس می شود آموزش های کمک های اولیه قبل و بعد از زلزله در این شهرستان برای دانش‌آموزان و شهروندان حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار