به منظور معرفی کانون و فعالیت‌های آن انجام شد؛

دیدار سرپرست کانون البرز با نماینده مردم کرج در مجلس شواری اسلامی

کرج (پانا) - سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز ضمن حضور در دفتر کار علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شواری اسلامی با وی دیدار و گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دیدار سرپرست کانون البرز با نماینده مردم کرج در مجلس شواری اسلامی

مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرزدر این دیدار به معرفی فعالیت‌ها و عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز به ویژه در سال جاری پرداخته و از تمرکز کانون بر ارتقای فعالیت‌ها و توجه به تمام مناطق به ویژه مخاطبان در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی و مشارکت با قرارگاه اجتماعی استان صحبت کردند.

فلاح در ادامه به مهم ترین فعالیت‌های این اداره کل در سال جاری هم اشاره کرد و گفت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی شایسته و درخور از نیازمندی‌های اساسی جامعه‌ امروز کودک و نوجوان است که باید بیش از پیش مورد توجه همه جانبه‌ مسؤولان قرار گیرد.

سرپرست کانون البرز در بخشی از سخنانش ضمن تشریح برخی فعالیت‌های اصلی کانون در استان مانند جشنواره قصه‌گویی، فعالیت های هفته‌ ملی کودک، جشنواره اسباب بازی، برگزاری نمایشگاه هنری کودکان البرز و فرآیند اجرای این برنامه در مناطق کم برخوردار و جمع آوری آثار نقاشی کودکان و نوجوانان، فعالیت‌های روز دانش آموز و هفته‌ کتاب و با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در دوران کودکی و نوجوانی از نماینده کرج خواستند که در جهت ارتقای بودجه کانون و بهره‌مندی این نهاد از بودجه‌ فرهنگی استان و شهر کرج همکاری لازم را داشته باشند و از توسعه‌ مراکز ثابت و سیار این نهاد در جهت اعتلای خدمات فرهنگی اثرگذار آن حمایت کنند.

علی عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شواری اسلامی نیز پس از شنیدن سخنان و ملاحظه‌ گزارش عملکرد مبسوط کانون، براستفاده از ظرفیت مساجد و حوزه ها تاکید کردند.

در ادامه فلاح به تشریح فعالیت‌های کتابخانه‌ سیار پرداخته و بیان کرد: خوشبختانه از این ظرفیت‌ها برای اجرای برنامه‌های مقطعی بهره برده‌ایم، اما برای انجام فعالیت‌های دائمی و امکان عضویت بچه‌ها در کتابخانه‌ سیار و ثبت کشوری آن نیازمند کد کتابخانه هستیم که مستلزم دارا بودن خودروی سیار است؛ همچنین مراکز ثابت نیز باید مستقل و دارای استانداردهای تعریف شده باشند.

وی نیز با اشاره به داشتن تعامل با اکثر دستگاه‌های استان گفت: متاسفانه این تعاملات نتوانسته کمبود مراکز کانون را طی قریب ۱۰ سال که از استان شدن البرز می‌گذرد، جبران کند و امیدواریم مسؤلان چاره‌ای در این زمینه بیندیشند تا خدمات اثربخش کانون به تعداد بیشتری از مخاطبان ارائه شود.

در پایان این نشست مقرر شد مشکلات و موانع موجود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب مکاتبه‌ای تنظیم و به دفتراین نماینده مجلس اعلام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار