فاطمی امین خبر داد؛

تمام زیرساخت‌ها برای واردات خودرو فراهم و ثبت سفارش نیز آغاز شده است

خط اعتباری ۱۰۰ میلیون دلاری برای مراوده اقتصادی با بلاروس تعیین شد/ یک میلیارد یورو برای واردات خودرو پیش بینی شده است

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه درحال حاضر تمام زیرساخت‌ها برای واردات خودرو فراهم شده و ثبت سفارش نیز آغاز شده است، گفت یک میلیارد یورو برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است؛ روند کار از شهریور آغاز شده و اکنون تمام‌هماهنگی‌‌های لازم در تمام بخش‌ها انجام شده است.

کد مطلب: ۱۳۲۶۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تمام زیرساخت‌ها برای واردات خودرو فراهم و ثبت سفارش نیز آغاز شده است

سیدرضا فاطمی امین در حاشبه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما میزبان نخست‌وزیر بلاروس بودیم در چهار ماه گذشته ۴ هیات از بلاروس به ایران سفر کردند. سفر کنونی، پنجمین سفر هیات بلاروس به ایران است.

وی افزود: زیرساخت‌های انتقال پولی و مالی یکی از موارد تفاهم دو طرف در این رفت و آمدها بوده است. یک خط اعتباری ۱۰۰ میلیون دلاری برای فعالان اقتصادی بلاروس تعیین شد که بتوانند از ایران کالا به این کشور ببرند.

وزیر صمت گفت: به‌زودی الحاق ایران به بازار تجارت آزاد اوراسیا نهایی خواهد شد. کشور بلاروس برای ما اهمیت دارد چون از نظر صنعتی کشوری پیشرفته‌ای به شمار می‌رود. تفاهم خرید ۵۰۰ دام‌تراک از بلاروس انجام شده است. خوشبختانه در تجارت خارجی بر صادرات کالاهای پیچیده یعنی کالاهایی که کمتر کشوری صادر می‌کند، تمرکز کرده‌ایم تا علاوه بر بهبود تراز تجاری قدرت ما را هم در منطقه افزایش دهد.

وی ادامه داد: با کشور بلاروس در حوزه ساخت و تجهیزات پزشکی نیز همکاری داریم و شرکت‌های ایرانی در این حوزه فعالیت خود را در آن کشور آغاز کرده‌اند. درحال حاضر تمام زیرساخت‌ها فراهم شده و ثبت سفارش نیز آغاز شده و از طرف دولت هیچ مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد.

فاطمی امین با بیان اینکه وضعیت تولید و قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی وضعیت بسیار مناسبی است، گفت: طرح فروش اقساطی کالاهای خانگی هفته گذشته فعال شد و تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه خواهد شد. محصولات خانگی ایران به لحاظ کیفیت وضعیت مناسبی دارند و قیمت‌ها در سال جاری با ثبات مواجه بوده است و امسال تولید در این حوزه ۲۰ درصد رشد داشته است. بازار ایران برای محصولات ایرانی کوچک است و باید توسعه پیدا کند.

وی گفت: یک میلیارد یورو برای واردات خودرو پیش بینی شده است. روند کار از شهریور آغاز شده و اکنون تمام‌هماهنگی‌‌های لازم در تمام بخش‌ها انجام شده است. اما چون واردات ۴ سال تعطیل بود، واردکنندگان باید بروند و کار را انجام دهند. از جانب دولت هیچ مشکلی وجود ندارد اما برای واردات خودرو ما تاکید بر ورود فناوری هم داریم چون قانون مصوب مجلس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار