در حاشیه نشست شورای معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی صورت گرفت؛

توضیحات یوسف نوری درباره روند صدور احکام قطعی فرهنگیان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره روند صدور احکام جدید معلمان، رتبه‌بندی مدارس و فروش املاک مازاد این وزارتخانه توضیحاتی را ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات یوسف نوری درباره روند صدور احکام قطعی فرهنگیان

یوسف نوری در حاشیه نشست شورای معاونین امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره فروش املاک مازاد آموزش و پرورش گفت: در این زمینه بحث تبدیل به احسن املاک و دارایی‌ها مطرح است. املاک مازادی داریم که مطابق قانون امکان تغییر کاربری آنها حتی به تجاری فراهم است. قرار بر این است که منافع مالی حاصل از این املاک مازاد صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با اولویت طرح‌های خیرین شود.

وی افزود: املاک مازاد شناسایی شده و پس از دریافت مجوز تغییرات از دولت، برای فروش آنها اقدام خواهد شد تا پول حاصل از آن به خزانه برود و در این طرح‌ها هزینه شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های خیران نیاز داریم، ادامه داد: خیرین توجه ویژه‌ به آموزش و پرورش دارند و همواره در کنار ما بوده و هستند.

نوری اضافه کرد: اگر اعتبارات به دست ما برسد امسال بیشتر از ۱۴ هزار کلاس درس را تا اسفندماه تکمیل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره صدور احکام رتبه‌بندی اظهار داشت: همکاران من احکام قطعی فرهنگیان را صادر می‌کنند و این روند آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۷۰ هزار نفر شامل این رتبه‌بندی می‌شوند، تصریح کرد: همکاران به صورت تمام‌وقت و با تلاش فراوان مشغول بررسی این احکام هستند. البته صدور احکام قطعی، نیازمند رفت و برگشت و لکه‌گیری‌هایی است که نیاز به زمان دارد.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره رتبه‌بندی مدارس گفت: رتبه‌بندی مدارس موضوعی است که در سند تحول بنیادین بر آن تاکید شده است.

وی افزود: سه گروه مشغول بررسی هستند؛ شورای عالی آموزش و پرورش در حال شناسایی و احصای شاخص‌های مرتبط با رتبه‌بندی مدارس است، مرکز سنجش در زمینه الگویی کار می‌کنند که مبتنی بر اصول و تاکیدات سند تحول بنیادین است و پژوهشگاه مطالعاتی ما نیز پژوهش میدانی را در دستور کار دارد. پس از جمع‌بندی فعالیت‌ها و تحقیقات این سه گروه، الگوی رتبه بندی مدارس مطابق با سند تحول بنیادین مشخص خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار