مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران:

جهاد تبیین مسئولیتی همگانی است که زمان و مکان خاصی ندارد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 شهر تهران عنوان کرد جهاد تبیین مسئولیتی همگانی است که زمان و مکان خاصی ندارد و باید با استمرار و مداومت در جامعه نهادینه شود.

کد مطلب: ۱۳۲۴۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جهاد تبیین مسئولیتی همگانی است که زمان و مکان خاصی ندارد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران؛ حبیب‌اله قربانی‌مهر، در نخستین نشست توجیهی و هم اندیشی ۱۰۰ نفره مربیان و رابطین جهاد تبیین و قرارگاه جهادی مدارس که با حضور جمعی از فرهیختگان و گروه اجرایی جهاد تبیین و نشست‌های بصیرت‌افزایی منطقه برگزار شد؛ با اشاره به اهداف هفت گانه جهاد تبیین در قرآن کریم گفت: در آیه ۲۴۲ سوره بقره تبیین زمینه ساز تعالی اندیشه و زدودن ابهامات تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران تبیین زمینه ساز راه یابی از بیراهه‌هاست، افزود: در آیه ۵۳ سوره فصلت نیز هدف تبیین "درک حقیقت" و "نمایش چهره باطل" است. به تعبیر مقام معظم رهبری تبیین نمایان شدن پنجه‌های چدنی در دستکش‌های مخملی است.

قربانی مهر با بیان اینکه به هدف دیگر تبیین در آیه ۶۴ سوره نحل با عنوان "رفع اختلاف" پرداخته شده، گفت: در آیه ۱۸۷ سوره بقره نیز تبیین برای پرهیز از خطا، هدایت به سمت تقوا و خویشتن بانی منظور شده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 شهر تهران اضافه کرد: در آیه ۱۶۵ سوره نسا تبیین برای بهانه زدایی و در آیه ۶۰ سوره انفعال برای بازدارندگی دشمن، فعال و پیش دست بودن در میدان تعریف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه جهاد تبیین مسئولیتی همگانی است که نخبگان و دانشمندان نقش خطیرتری در این جهاد دارند، گفت:جهاد تبیین فعالیتی مستمر و مداوم است، که زمان و مکان خاصی ندارد و همه موقعیت ها و ظرفیت ها را می طلبد.

قربانی مهر افزود: حفظ اقتدار نظام اسلامی، جلوگیری از نفوذ دشمن و بصیرت افزایی در جامعه از اهداف سیاسی جهاد تبیین است که در قرآن به آن اشاره شده است.

وی گفت: در جهاد تبیین باید از نظرات اندیشمندان انقلاب اسلامی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار