مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی:

هدف از جشنواره قصه‌گویی احیای قصه‌ها برای بچه‌های امروزی است

مشهد (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی گفت هدف از جشنواره قصه‌گویی احیای قصه‌ها برای بچه‌های امروزی است. قصه در واقع بستر اصلی همه هنرهاست. از کودکی همه با قصه دوست و آشنا هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف از جشنواره قصه‌گویی احیای قصه‌ها برای بچه‌های امروزی است

ابراهیم زره ساز، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: جشنواره منطقه ای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در مشهد و شهرستان طرقبه و شاندیز در حال برگزاری است.

شرکت کنندگان از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی حدود ۱۰۰ قصه گو دور هم جمع شده اند که برای بچه های شهرستان طرقبه، شاندیز و مشهد قصه بگویند، قصه بشنوند و یک رقابت خوب و سالم را داشته باشند. قصه در واقع بستر اصلی همه هنرهاست. از کودکی همه با قصه دوست و آشنا هستیم.

وی در خصوص هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه گویی به پانا بیان کرد: «هدف اصلی، احیا شدن قصه ها است و کسانی که متقاضی قصه های جدید هستند، آنها را بشنوند. هدف بعدی، انتقال گویش و زبان شهرهای مختلف از طریق قصه برای دیگران است.»

ابراهیم زره ساز در پایان گفت: «تمام دانش آموزان، هم کلاسی ها، کودکان و نوجوانان را دعوت می کنم که از طریق لینک و کانال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمامی فعالیت ها و هنرهای زیبا و جذاب کانون را دنبال کنند.»

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار