وزیر آموزش و پرورش در نشست با شورای راهبردی و روسای مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران:

باید دانش‌آموزمحوری سرلوحه امور قرار گیرد

مشارکت بیشتر اولیا در امور مدرسه زمانی است که در امور فرهنگی و تربیتی هم دخیل باشند نه اینکه تنها در امور عمرانی و مالی از ایشان کمک بگیریم

تهران (پانا) - نشست وزیر آموزش و پرورش با شورای راهبردی و روسای مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران در سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
باید دانش‌آموزمحوری سرلوحه امور قرار گیرد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف نوری گفت: نظام تعلیم و تربیت به‌خوبی در جریان است و در زمان خودش ثمر می‌دهد.

نوری گفت: کار نظام تعلیم و تربیت بسیار پیچیده بوده و سکون در مدیریت آسیب است.

وی کنترل مالی، کنترل استراتژیک و برنامه‌ریزی استراتژیک را به‌عنوان سه الگوی راهبردی اعلام کرد و گفت: باید متناسب با هر مجموعه، الگوی راهبری تنظیم کنید.

وزیر آموزش و پرورش در مورد ارتباط نقش دانش‌آموز و اولیا توضیح داد: ما باید ارزش جایگاه دانش‌آموز و اولیا را بدانیم؛ مشارکت بیشتر اولیا در امور مدرسه زمانی است که در امور فرهنگی و تربیتی هم دخیل باشند نه اینکه تنها در امور عمرانی و مالی از ایشان کمک بگیریم، اولیا همانند معادنی هستند که باید از آن بیشتر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید دانش‌آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت قرار دهیم و با درگیرکردن دانش‌آموزان در کارها و واگذاری مسئولیت‌ها به خودشان، دانش‌آموز محوری سرلوحه امور قرار گیرد.

نوری همچنین در مورد نقش معلم در مدرسه گفت: معلم نقش راهنما و تسهیلگر را دارد و باید از ظرفیت معلم به‌عنوان مرجع استفاده کنیم. برای مثال معلم در کلاس بین بچه‌ها مناظره برگزار کند و در نهایت نظرات را جمع‌بندی کرده و با نظر خود دانش‌آموزان پروتکل‌هایی برای کلاس تعیین کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت خیرین مدرسه‌ساز گفت: باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد و اثر تربیتی خیِّر بییشتر از بنایی است که می‌سازد.

یوسف نوری در پایان با تاکید دوباره بر یکی‌شدن نظام تعلیم و تربیت با خانواده گفت: اگر ما با اولیا یکی شویم، آن‌ها دیگر بچه‌های مردم نیستند، بلکه بچه‌های ما هستند و ما باید دانش‌آموزان را مانند فرزند خود در آغوش بگیریم و برایشان دل بسوزانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار