سرپرست سازمان دانش‌آموزی شهر تهران:

هدف سازمان دانش‌آموزی تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی در دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - سرپرست سازمان دانش‌آموزی شهر تهران تاکید کرد یکی از اهداف سازمان دانش‌آموزی تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی در دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۲۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف سازمان دانش‌آموزی تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی در دانش‌آموزان است

دومین نشست محمد خزائی؛ سرپرست سازمان دانش آموزی پایتخت با مدیران سازمان دانش آموزی مناطق با هدف تبیین و تشریح برنامه های پیش رو و سیاست های اجرایی برگزار شد.

خزائی گفت: سازمان دانش آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه جانبه آنها در زمینه‌های‌ اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری، سازمانی عمومی و غیر دولتی با عنوان سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران و با‌ مقررات خاص، تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش تشکیل ‌شده و هدف از تشکیل آن، تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی، تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، خودباوری فرهنگی، ترویج روحیه تعاون و همکاری، نیکوکاری، نوع‌دوستی و مشارکت است.

وی با بیان اینکه فعالیت های سازمان دانش آموزی مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب و سندتحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و تدوین شده است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، تربیت شش ساحتی دانش آموزان مدنظر است، بنابراین سازمان دانش آموزی با طیف وسیعی از برنامه های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و مهارتی ... با هدف مهارت‌افزایی به دانش آموزان، درصدد کمک به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و تاکنون نیز در این امر اقدامات قابل توجهی داشته است.

سرپرست سازمان دانش آموزی شهر تهران ضمن مهم برشمردن نقش تشکل های دانش آموزی در بصیرت افزایی، از سازمان دانش آموزی به عنوان یکی از اثرگذارترین تشکل های دانش آموزی یاد کرد و گفت: سه محور «تشکیلات دانش آموزی پیشتازان»، «خبرگزاری دانش‌آموزی پانا» و «مجلس دانش‌آموزی» را به‌عنوان اصلی‌ترین حوزه‌های مأموریتی سازمان برگزیدیم و برنامه‌ریزی برای ارتقای کنشگری سازمان در هر یک از سه محور یاد شده را مورد توجه قرار دادیم.

در ادامه این نشست، هر یک از مدیران حاضر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و فضای مجازی و رسانه ای، اردو های دانش آموزی، فعالیت های مربوط به مجلس دانش آموزی،تشکیلات دانش آموزی، دوره‌های آموزش مسائل مالی به دانش آموزان و دوره های آموزش خبرنگاری از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار