رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزعنوان کرد:

روحیه مشارکت‌جویی، پرسشگری و خودباوری از اهداف جشنواره تئاتر درسی است

کرج (پانا) - رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد روحیه مشارکت‌جویی ، پرسشگری و خودباوری از اهداف جشنواره تئاتر درسی است.

کد مطلب: ۱۳۲۳۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
روحیه مشارکت‌جویی، پرسشگری و خودباوری از اهداف جشنواره تئاتر درسی است

نشست هم اندیشی کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی و هنری استان البرز با حضور سردار فتح اللهی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ،سید محمود حسینی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش درکانون شهید فهمیده کرج برگزار شد.

مریم شعبانی، رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن تشکر از حضور معاونین پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و نیز کارشناس مسئولان و کارشناسان نواحی و مناطق استان، تبیین شیوه نامه های جشنواره ملی تئاتر درسی، جشنواره یک صدا ایران ، جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری و نحوه برگزاری اردوهای دانش آموزی را از اهداف تشکیل این جلسه دانست و عنوان کرد: آموزش مبتنی بر روش های نوین در این برهه از زمان که موجب تنوع در یادگیری برای بهتر آموختن می شود، می‌تواند قابل اتکاترین نوع آموزش باشد.

وی افزود: روش تدریس و یا روش ارائه درس از راه نمایش یکی از مدرن ترین روش‌ها در دنیاست که به لحاظ عینی و ملموس بودن آن، توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در تدریس برای خود به دست آورد و به عنوان یک ابزار و وسیله کمک آموزشی کم هزینه که عنصر اصلی آن را دانش آموز تشکیل می دهد، شناخته شود.

شعبانی اظهار کرد: در رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش جشنواره ملی تئاتر درسی با هدف تعمیق بخشیدن به آموزه های درسی، کشف استعدادهای هنری دانش آموزان و تبدیل کلاس درس به یک فضای پویا و شاد ویژه دوره ابتدایی در حال اجرا در مدارس سراسر کشور است.

وی اضافه کرد: کانون فرهنگی و تربیتی فاطمه الزهرا (س) آموزش و پرورش ناحیه سه کرج به عنوان دبیرخانه دومین جشنواره ملی تئاتر درسی، از ابتدای آبان ماه فعالیت خود را به صورت رسمی شروع کرده است و انتظار می رود با اجرای این طرح در استان، علاوه بر افزایش حس نشاط و پویایی در کلاس درس، تربیت جنبه‌های مختلف دانش آموزان را نیز با حضور آنها در کانون های فرهنگی و تربیتی فراهم سازیم.

در ادامه نشست، رئیس اداره فرهنگی و هنری استان با اشاره به اجرای رویداد یک صدا ایران با هدف شناسایی و حمایت از هنرمندان نوجوان فعال در کانون های فرهنگی و تربیتی افزود: این رویداد با همیاری اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان و حوزه هنری در سطح استان در حال انجام است و دانش آموزان به صورت گروهی و یا انفرادی از طریق www.yeksedairan.ir با مراجعه به سایت رویداد می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شعبانی در ادامه پرورش روحیه مشارکت جویی، پرسشگری و خودباوری را از اهداف جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری دانست و عنوان کرد: این جشنواره هرساله در ابتدای مهر ماه با طرح سوال از سوی ریاست محترم جمهوری به دانش آموزان و فرهنگیان ابلاغ می‌شود و امسال نیز این طرح با سوال برای افزایش بهره‌وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام شود» و «مدرسه خوب دارای چه خصوصیاتی است» در حال برگزاری است.

وی در پایان در مورد اثرات تربیتی اردوها بر دانش آموزان تاکید کرد و گفت: بخشنامه ای در راستای تسهیل صدور مجوز اردوهای دانش آموزی به مناطق و مدارس ارسال شده است و امید است مدارس ضمن رعایت دستورالعمل مربوطه، زمینه برگزاری اردوهای تربیتی را فراهم آورند.

قابل ذکر است از پوستر بیست و سومین پرسش مهر ریاست جمهوری در این نشست رونمایی شد.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار