با حضور سردار اشتری در قم صورت گرفت؛

تجلیل از «آرتین» در اجلاسیه 121 شهید نظم و امنیت استان قم

قم (پانا) - آرتین سرایداران و خانواده‌های شهدای مدافع امنیت در اجلاسیه 121 شهید فرماندهی انتظامی قم با حضور فرمانده کل انتظامی کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از «آرتین» در اجلاسیه 121 شهید نظم و امنیت استان قم

اجلاسیه 121 شهید فرماندهی انتظامی استان قم در دوران دفاع مقدس، با حضور خانواده های معظم شهدای انتظامی و دفاع از امنیت کشور در سالن ایثار موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

سردار حسین اشتری فرماندهی انتظامی کشور در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: امروز کسانی که برای امنیت و آرامش مردم در حال خدمت هستند به فرموده رهبری مجاهد فی سبیل الله هستند.

وی افزود: پرسنل و سربازان نیروی انتظامی در مرزها و شهر‌ها و روستا‌ها و جاده‌ها برای امنیت کشور در حال خدمت هستند و بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم کرده‌اند.

فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: از شهدای فراجا حدود هشت هزار شهید در دفاع مقدس و بیش از پنج هزار شهید در عرصه نظم و امنیت جانشان را تقدیم کرده‌اند.

همچنین سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گزارشی از اقدامات این فرماندهی از جمله دیدار با خانواده های معظم شهیدان در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای قم بیان کرد.

در اجلاسیه شهدای نظم و امنیت در قم، در ارتباط زنده تصویری با مرزهای کشور، فرماندهان مرزبانی گزارش مبسوطی از آمادگی نیروهای جان برکف برای حراست از مرزهای اقتدار میهن اسلامی و مبارزه با قاچاقچیان ارائه دادند.

مراسم فوق با صلوات خاصه امام رضا(ع) و سلام بر حرم کریمه اهل بیت(س) و نیز اجرای برنامه های هنری و رونمایی از آثار تولیدی مرتبط با شهدای فراجا همراه بود؛ دلیل استقبال گسترده مردم از اجلاسیه، مراسم علاوه بر سالن اصلی، در سالن مجاور واقع در طبقه همکف موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای مراسم گروه موزیک فرماندهی انتظامی اقدام به اجرای سرود ملی و سرود «کجایید ای شهیدان خدایی» کرد. علی نفری خواننده نیز قطعاتی همچون گلبرگ سرخ لاله ها را به اجرا درآورد و اجرای گروه سرود دانش آموزی فدائیان قائم نیز بخش دیگری از مراسم بود.

برپایی غرفه خوشنویسی شهدا با حضور هنرمندان فراجا در قم و نیز نمایشگاه پوستر و تجهیزات اقدامات و دستاوردهای پلیس و شهدای فراجا، از جلوه های دیگر اجلاسیه بود.

همچنین امیررضا رشیدی و حلما و علیرضا کرمپور فرزندان شهید کرمپور از سمنان، دکلمه و نمایش های صحنه ای و آئینی در ارتباط با شهیدان اجرا کردند.

حضور پیکر مطهر شهید گمنام عملیات کربلای پنج همراه با مرثیه سرایی حاج مهدی سلحشور و نیز حضور آرتین سرایداران و خواهرش از خانواده شهدای حادثه شیراز، خانواده شهید آرمان علی وردی و شهید مهدی زاهدلویی از شهدای اخیر دفاع از امنیت به همراه خانواده های شهدای فراجا از دیگر استان های کشور، بیش از پیش بر معنویت و شکوه مراسم افزود.

در مراسم فوق، خانواده شهید محمد امیری از شهدای اهل سنت بمپور استان سیستان و بلوچستان و نیز خانواده های معظم شهیدان علی پهلوان از زابل، سجاد فراهانی از استان مرکزی، محمد عباسی از سمنان، مهدی لطفی پور، داود عبداللهی و فرید کرمپور از لرستان، عباس برزآبادی فراهانی از قم، رسول حسینی محمدآبادی از رزند کرمان و پرویز کرمپور از پردیس تهران مورد تقدیر قرار گرفتند.

در مراسم فوق، عکس‌نوشت(اینفوگرافی) شهدای فرماندهی انتظامی قم در دوران دفاع مقدس و پس از آن که توسط مرکز اسناد دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم آماده شده، همچنین تمبر یادبود اجلاسیه شهدای نظم و امنیت استان قم و تله فیلم سایه آرامش با موضوع زندگی سردار شهید علیرضا همایی فصیح نیز رونمایی شد.

تعدادی از دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه شهدای فراجا همچون شهردار قم، فرمانده انتظامی استان و مدیران کل صداوسیما، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم و کارگردان تله فیلم سایه آرامش نیز در اجلاسیه تجلیل شدند.

در اجلاسیه 121 شهید نظم و امنیت، آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، فرمانده کل مرزبانی کشور، رئیس عقیدتی سیاسی فراجا، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، آیت الله ملکا رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، سردار تناور فرمانده لشکر 17، مدیران کل دادگستری و آموزش و پرورش استان، دادستان قم، امیر نعمت محسنی زرین فرمانده ارشد ارتش در استان و جمعی از دیگر مسئولان استانی و جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس حضور داشتند.

اجلاسیه شهدای فراجا آخرین مراسم از اجلاسیه های هفتگانه قبل از کنگره شهدای قم بود. کنگره ملی شهدای استان قم صبح روز پنجشنبه 26 آبان در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار