در ادامه نشست‌های چهره به چهره با دانش‌آموزان رخ داد؛

گفت‌وگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با دانش‌آموزان خوابگاهی یک مدرسه

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در حاشیه‌ سفر به شهرستان خوانسار با دانش‌آموزان خوابگاهی هنرستان فنی شبانه‌روزی آیت‌الله طالقانی این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌وگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با دانش‌آموزان خوابگاهی یک مدرسه

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در حاشیه سفر به شهرستان خوانسار، در بازدید از هنرستان فنی شبانه‌روزی آیت الله طالقانی این شهرستان، با دانش‌آموزان حاضر در خوابگاه دیدار و گفت‌وگو کرد و اظهار کرد: همه دست اندرکاران مجموعه آموزش و پرورش از وزارت‌خانه تا ادارات، برای خدمت به شما عزیزان آماده‌اند تا فرایند تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد.

وی استفاده از فرصت نوجوانی را با اهمیت دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان عزیز هنرستانی علاوه بر تعلیم و تربیت، مهارت نیز کسب می کنند. از فرصت نوجوانی و جوانی استفاده کنید و تلاش کنید در این دوره هم به مبانی دینی آشنا شوید و هم عامل به آن خصوصا به نماز و قرآن باشید‌؛ مهارت‌ها را خوب یاد بگیرید؛ اگر این اتفاق بیفتد تمام فعالیت ها و تلاش‌های شما عزیزان عبادت می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی بر پایه استقلال و دین بنا شده است و معادلات نظم نوین جهانی را تغییر داده است؛ امروز همه دشمنان در یک اردوگاه از تمام ظرفیت خود استفاده می کنند تا اسلام و انقلاب ما را ناکارامد جلوه بدهد.

وی افزود: دشمن با هزینه‌های هزاران دلاری، تلاش می‌کند تا نشان دهد پیشرفتی در جامعه ما صورت نگرفته یا کاری انجام نشده است؛ اما با یک مقایسه اجمالی بین ایران امروز با ایران قبل از انقلاب اسلامی، متوجه می شویم که پیشرفت های بسیاری داشته ایم.

ابراهیمی ادامه داد: اگر پیشرفت‌های زیادی نداشتیم و یا در مسیر پیشرفت حرکت نمی کردیم، برای دشمن ارزشی نداشت تا هزینه‌های بسیاری برای مقابله با انقلاب اسلامی انجام دهد. تمدن نوین اسلامی به دست مبارک شما جوانان برومند کشور پایه‌ریزی و به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد.

وی درباره توجه ویژه دولت مردمی و وزارت آموزش و پرورش به هنرستان‌ها اذعان کرد: دولت انقلابی و مردمی هزینه‌هایی که برای دانش آموزان مدارس شبانه روزی می شود را سرمایه‌گذاری می داند و به این افتخار می‌کند؛ چون در واقع برای آینده نیروسازی می شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش اصفهان مطالعه تاریخ را برای عبرت گرفتن ضروری خواند و گفت: پس از جنگ جهانی دوم، روزولت، رییس‌جمهور آمریکا، چرچیل، نخست‌وزیر انگلیس و استالین، رهبر شوروی بدون اجازه شاه ایران، وارد کشور شدند و در کاخ سعدآباد تشکیل جلسه دادند.

وی این واقعه را یک تحقیر ملی دانست و ابراز کرد: شاه وقتی از این ماجرا خبردار شد، برای خوش آمدگویی، درخواست حضور در این جلسه را داشت اما آنها اجازه ندادند و با اصرار مجدد، تنها چند دقیقه به او اجازه دادند تا بعد از جلسه در حیاط با استالین صحبت کند.

ابراهیمی اضافه کرد: رضاخان که با حمایت انگلیس‌ها روی کار آمده بود بعد از برکناری‌اش، او را از ایران تبعید کردند. حتی به او نگفتند قرار است به کدام کشور برود. بین راه خواست در خانه یکی از دوستانش در اصفهان توقف کند اما وقتی انگلیسی‌ها فهمیدند با عتاب با او برخورد کردند و اجازه توقف ندادند؛ وقتی خواست سوار کشتی شود به او مقصد تبعید را گفتند.

وی با اشاره به وضعیت امروز ایران اسلامی بیان کرد: امروز در تمام معادلات جهانی، ایران نقش اثرگذار دارد؛ با وجود تحریم فروش نفت، آن‌را در نزدیکی مرز آمریکا فروختیم. همچنین در بسیاری از علوم پیشرفت های چشمگیری داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: امروز در بسیاری از علوم، فناوری‌ و صنایع جزو برترین‌ها هستیم از جمله در سلول‌های بنیادین جزو رتبه‌های یکم تا پنجم، در نانو سومین کشور، در لیزر چهارمین کشور و در صنعت فولاد و هسته‌ای جزو ده کشور برتر دنیا قرار داریم.

وی بیان دستاوردها و موفقیت‌ها را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که این موفقیت‌ها باید برای شما عزیزان بیان شود تا در جریان پیشرفت‌ها قرار بگیرید؛ متاسفانه دشمن به واسطه رسانه‌ها وانمود می ‌کند هیچ پیشرفتی در کشور ما حاصل نشده است.

گفتنی است در این دیدار صمیمی که علاوه بر مدیرکل آموزش و پرورش، فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوانسار به همراه معاونین و مسئولین هنرستان حضور داشتند، دانش آموزان سوالات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در راستای بهبود کیفیت آموزشی این هنرستان بیان کردند و همچنین از انگیزه‌ها و اهداف خود برای تحصیل در این مجموعه گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار