مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

405 برنامه به مناسبت هفته کتاب در زنجان اجرا می‌شود

زنجان (پانا) – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای 405 برنامه به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
405 برنامه به مناسبت هفته کتاب در زنجان اجرا می‌شود

محمد رضاخانی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب گفت: زنجان در آمار ثبت‌شده در مطالعه کتاب، جزء استان‌های برتر محسوب می‌شود و سعی داریم با برنامه‌های مختلف این سطح از مطالعه را به بیش از این ارتقا دهیم.

وی اظهار کرد: امسال قصد داریم ۴۰۵ برنامه کتاب‌محور را در هفته کتاب در کتابخانه‌های سراسر استان برگزار کنیم از جمله آن‌ها ایجاد کتابخانه‌های مستقل تخصصی کودکان، ایجاد مرکز خلاقیت نوجوان و برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی مادران و کودکان است.

رضاخانی در خصوص اهمیت کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کرد: اگر مردم هر چقدر از مطالعه کتاب در زندگی بهره بگیرند، بسیاری از آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه شعار امسال هفته کتابخوانی «ما همانیم که می‌خوانیم» است، گفت: امیدواریم بتوانیم در ذیل همین شعار در سی‌امین دوره هفته کتابخوانی که از21 تا 27 آبان است با تاکید ویژه به مقوله اندیشه‌ورزی و تقویت کتابخانه‌ها، هدایت و رونق اقتصادی و تشویق مردم به کتابخوانی قدمی برداریم.

وی ابراز کرد: حدود ۱۰۰ کتابخانه عمومی در سطح استان داریم که ۸۲ باب از آن‌ها نهادی و ۱۸ باب مشارکتی هستند و ۳۵ کتابخانه روستایی نیز در سطح مناطق داریم.

رضاخانی در مورد گزارش آماری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: برگزاری ۱۰۰ نشست کتابخوان، ۳۹ مورد مسابقه کتابخوانی، ۳ مورد رونمایی از کتاب، ۴ مورد نقد کتاب، ۲۱ کارگاه آموزشی، ۷ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی و برگزاری سایر فعالیت‌های ادبی و فرهنگی که به ۱۹۸ مورد می‌رسد از اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به مهمترین برنامه هفته کتاب در استان اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های مهم که در این هفته پیش رو قرار شده انجام بگیرد، افتتاح کتابخانه امام حسین(ع) در منطقه بیسیم است که دارای ۶۶۰ متر زیربنا است و با ۷ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

وی با قدردانی از مشارکت عموم افراد جامعه در کتابخانه‌ها ابراز کرد: مردم نباید کتابخانه‌ها را فقط برای کودکان و نوجوانان ببینند و خود نیز باید در آن مشارکت داشته و از خدمات کتابخانه‌ها که فقط به طیف خاصی از افراد جامعه شامل نمی‌شود، استفاده کنند و نسبت به آن گرایش داشته باشند.

دانش‌آموز خبرنگاران: مهدی حسنلو و علی حسنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار