رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

ایمن‌سازی تمامی ساختمان‌های پُرخطر در تهران؛ ایمنی مدارس رصد می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران آخرین وضعیت ساختمان‌های پُرخطر تهران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ایمن‌سازی تمامی ساختمان‌های پُرخطر در تهران؛ ایمنی مدارس رصد می‌شود

مهدی بابایی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه وضعیت 129 ساختمان پرخطر در شهر تهران به‌صورت ویژه در حال پیگیری است، گفت:‌ «تا پیش از این دوره صرفاً از این ساختمان‌ها اطلاعات و آمار اعلام شده و آتش‌نشانی نیز فقط به مالکان اخطار داده و اقدام عملی صورت نگرفته بود. اکنون به‌صورت ویژه با حضور در هر منطقه پیگیر تعیین تکلیف این ساختمان‌ها هستم.»

وی افزود: «پیرو اقدامات صورت گرفته و با توجه به اینکه آتش‌نشانی هم وارد عمل شده و جلسات مناطق هم در حال برگزاری است، طبق آخرین خبری که سازمان آتش‌نشانی ارائه کرده است، حدوداً ایمن‌سازی 10 مورد از این ساختمان‌ها انجام شده و در مراحل دریافت تأییدیه از این سازمان هستند.»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ «هم من و هم شهروندان می‌دانند که هدف صرفاً این 129 ساختمان نیست بلکه ایمن‌سازی کلیه ساختمان‌های خطرآفرینی که توسط آتش‌نشانی احصا شده در دستور کار است. صرفاً موضوع ایمن‌سازی ساختمان‌هایی که تأییدیه آتش‌نشانی ندارند، نیست بلکه آن‌هایی که کالبد ایمنی‌شان هم نیاز به اصلاح دارد در دستور کار است.»

بابایی با تاکید بر اینکه ایمنی ساختمان‌ها باید جزو اولویت‌های مدیریت شهری قرار بگیرد، گفت:‌ اغلب موضوع ایمن‌سازی تا به حال آن طور که باید، در اولویت‌های مهم مدیریت شهری نبوده و این باعث می‌شود که علیرغم تمام خدماتی که در دوره‌های مختلف ارائه شده، یک اتفاق ناگوار، تمام خدمات مدیریت شهری را تحت‌الشعاع قرار دهد. من از ابتدای دوره پیگیر هستم که موضوع HSE در سطح شهرداری تهران تعیین تکلیف شود. موفق شدیم که HSE را به بالاترین سطح سازمان ببریم و آن را ذیل شهرداری، در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران احیا کنیم. در این مرحله پیگیر احیای HSE در مناطق بیست و دوگانه شهرداری تهران هم هستیم تا قسمت‌های صف این حوزه هم کارهای‌شان را انجام دهند.»

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران درباره اینکه آیا در لیست نا ایمن‌ها مدارس هم هستند، گفت: «به هر حال آماری که آتش‌نشانی اعلام کرده مجموعه‌ای از کاربری‌های مختلف بوده که شامل مواردی از کاربری آموزشی هم می‌شود و این یکی از دغدغه‌ها است که می‌طلبد موضوع مدارس فرسوده هم در دستور کار قرار بگیرد. به‌عنوان مثال در جلسه با منطقه 2، ساختمان بیمارستان نبی‌اکرم مورد بررسی قرار گرفت و یکی از مصوبات جلسه این بود که به‌طور ویژه موضوع بیمارستان را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند چون ایمن‌سازی بیمارستان یکی از دغدغه های‌اصلی است مدتی پیش در این بیمارستان حادثه‌ای رخ داد که خدا را شکر تلفات جانی نداشت اما می‌توانست بحرانی در شهر تهران ایجاد کند. امیدواریم این پیگیری‌ها به سرانجام برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار