اخبار اجتماعی در هفته‌ای که سپری شد؛

بازگشت روزهای صفر کرونا

تهران (پانا) - بروز، شیوع و مرگ ناشی از بیماری کرونا در کشور رو به افول است و در هفته‌ای که گذشت دو روز بدون مرگ‌ومیر کرونایی در کشور ثبت شد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت روزهای صفر کرونا

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار کرونا

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون تعداد ۷ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۲۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۵۸۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون ۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۲۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. این در حالی است که طی هفته‌ای که سپری شد، فوتی‌های روزانه کرونا صفر بود.

آمار واکسیناسیون کرونا

همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۹۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۳۳۲ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۹۲۳ دُز رسید.

وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت، آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور را اعلام کرد. بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۴ به ۳ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز از ۲۶ به ۱۷ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۸۸ به ۲۱۸ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۳۰ به ۲۱۰ شهر رسید.

محموله ۵۰ تنی آنتی‌بیوتیک‌ وارد کشور شد

پس از کمبود برخی اقلام دارویی در هفته‌های گذشته، وزارت بهداشت واردات داروهای مورد نیاز را در دستور کار قرار دارد و در هفته‌ای که گذشت، محموله ۵۰ تُنی انواع آنتی‌بیوتیک وارد کشور شد. وزارت بهداشت اعلام کرد که این محموله دارویی به‌زودی پس از ثبت و انجام مراحل لازم توسط سازمان غذا و دارو وارد بازار دارویی کشور خواهد شد.

ششمین نمایشگاه گیاهان دارویی آغاز به‌کار کرد

در هفته‌ای که سپری شد، ششمین دوره نمایشگاه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی صبح امروز با حضور ۲۴۰ شرکت فناور در مصلای تهران آغاز به کار کرد. بر این اساس، ششمین دوره‌ نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی از ۱۰ آبان تا ۱۳ آبان‌ماه در مصلای امام خمینی برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه ۲۴۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور، استارت‌آپ و خلاق آخرین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مربوط به گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، طب ایرانی و فرآورده‌های گیاهان دارویی عرضه کردند.

استاندار تهران معاون رئیس‌جمهوری شد

پس از انتصاب صولت مرتضوی معاون سابق رئیس‌جمهوری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در هفته‌ای که گذشت با حکم رئیس‌جمهوری محسن منصوری به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد. محسن منصوری متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران است.

تعویق زمان ساماندهی دستفروشان پارک دانشجو

اخیرا شهرداری منطقه ۱۱ با نصب بنری در این محدوده اعلام کرد که دست‌فروشی در چهارراه ولیعصر (عج) ممنوع شده، در این بنر نوشته شده بود: «‌مستند به تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ایجاد هرگونه سد معبر عمومی اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز جهت سکنی، استفاده و... و تحت هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری نسبت به رفع آن اقدام خواهد نمود. لذا در راستای رعایت حقوق شهروندی در برخورداری از حق عبور و مرور راحت و ایمن و جلوگیری از اخلال در نظم عمومی و همچنین صیانت و حفظ حریم مجموعه تاریخی و فرهنگی تئاتر شهر هرگونه بساط‌گستری، سد معبر، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز در این محور ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات اقدام می‌گردد.» اما علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران گفت که ساماندهی دستفروشان در پارک دانشجو به تعویق افتاد. او درباره علت این موضوع نیز توضیح داد: به‌خاطر شرایطی که وجود دارد ما احساس کردیم که با اجرای طرح، التهابی اضافه نکنیم. به‌همین دلیل فعلاً ساماندهی دست‌فروشان در پارک دانشجو به تعویق افتاد.

مستمری مددجویان کمیته امداد‌ و بهزیستی افزایش یافت

در هفته‌ای که سپری شد، نمایندگان مجلس با افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور موافقت کردند. ‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، با ردیف 5 این لایحه درباره افزایش حقوق مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی موافقت کردند. بر اساس ردیف 5 ماده واحده این لایحه؛ مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان سی درصد(30%) افزایش می‌یابد.

آغاز ماراتن کنکور 1402 با شیوه جدید

مهلت ثبت‌نام مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ در هفته‌ای که گذشت آغاز شد و داوطلبان تا ۱۴ آبان فرصت دارند در سیستم جامع آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور ‌ثبت‌نام کنند. بر این اساس، کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحیه آن دو بار در سال برگزار می‌شود که مرحله اول آن در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ و مرحله دوم در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. داوطلبان برای نخستین بار باید در صفحه اول سیستم جامع آزمون سراسری یک شماره موبایل ثابت و بدون تغییر ثبت کنند تا رمز ورود به سیستم و کد ۶ رقمی برای ثبت نام در اختیار داوطلب قرار گیرد.

صدور 1000 کیفرخواست برای آشوبگران در تهران

قوه قضاییه در ناآرامی‌های اخیر برای رسیدگی به پرونده آشوبگران ورود کرده است و در هفته‌ای که گذشت، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه تاکنون هزار کیفرخواست برای آشوبگران صادر شده است، گفت: دادگاه این عناصر اصلی اغتشاشات در تمام روزهای هفته به صورت علنی برگزار می‌شود. رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه شورای عالی قضایی گفت: پرونده تعدادی از افرادی که در جریانات اخیر دست به اقدامات خرابکارانه زده و دارای اتهامات سنگینی از جمله ضرب و جرح یا به شهادت رساندن ماموران حافظ امنیت، به آتش کشیدن اموال عمومی و تعرض به نوامیس مردم بودند، در دادگاه انقلاب تعیین وقت شده است و دادگاه این عناصر اصلی اغتشاشات در تمام روزهای هفته به صورت علنی برگزار می‌شود.

برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات اغتشاشگران در تهران

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده تعدادی از متهمان اغتشاشات اخیر در دادگاه عمومی و انقلاب تهران در هفته‌ای که گذشت برگزار شد. با دستور رئیس قوه قضاییه، پس از صدور کیفرخواست پرونده متهمان اغتشاشات اخیر در یک ماه اخیر، دادگاه های رسیدگی به این پرونده‌ها، آغاز شده است. کیفرخواست بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در دادسراهای استان های مختلف براساس مستندات موجود در حال صدور است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تعدادی از اغتشاشگران اخیر به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران، با حضور مستشاران دادگاه، متهمان و وکلای آن‌ها، جمعی از افسران انتظامی که در درگیری با آشوبگران مجروح شده بودند و خانواده شهدای امنیت، برگزار شد.

تشکیل پرونده قتل در رابطه با فوت فرشته احمدی در مهاباد

پروژه کشته‌سازی ضد انقلاب به صورت زنجیره‌ای در حال انجام است، هر روز نام‌هایی مختلف از شهرهای ایران مطرح می‌شود که توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. اخیرا نیز یکی از افرادی که رسانه‌های ضد انقلاب روی ماجرای فوت وی مانور داده‌اند و تلاش می‌کنند مرگ او را با اغتشاشات اخیر مرتبط کنند، خانمی به نام فرشته احمدی اهل شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی است. ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در رابطه با جزئیات فوت خانم فرشته احمدی در شهرستان مهاباد اظهار کرد: برای بررسی علت فوت خانم احمدی پرونده کیفری تشکیل شده و بازپرس ویژه قتل با همکاری کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی و اداره اطلاعات استان به طور دقیق در حل بررسی پرونده هستند. دادستان شهرستان مهاباد نیز با دستور بنده به همراه کارآگاهان جنایی برای بررسی بیشتر پرونده در محل حادثه حضور پیدا کرده و تحقیقات همه جانبه ای در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار