برنامه‌ریزی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان بهارستان با افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی

بهارستان (پانا) - ‌در آیین افتتاح پروژه‌های خدماتی، اقتصادی و عمرانی شهرستان بهارستان، استاندار تهران از برنامه‌ریزی ‌جهت‌ بهبود کیفیت زندگی شهروندان بهارستان با افتتاح پروژه‌های عمرانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان بهارستان با افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی

در این برنامه که با حضور معاون وزیر راه‌وشهرسازی محمد آیینی و استاندار تهران محسن منصوری برگزار شد، استاندار تهران گفت: بزرگ‌ترین دستاورد دولت سیزدهم این است که اعتماد و امید را در مردم ایجاد کرده که در واقع سند افتخار دولت است؛ در این دولت خدمات رسانی به مردم به هر میزانی که باشد باید عدالت‌محور باشد و اجرای طرح‌ها باید جهت بهبود کیفیت زندگی مردم باشد.

وی ادامه داد: بهارستان نیازمند توجه ویژه مسئولین استانی و شهرستانی است و برای جبران کمبودهایی که در این شهرستان وجود دارد باید به صورت جهادی تلاش شود؛ چرا که عمده تخلفاتی که در سطح شهرستان از جمله ساخت و سازه‌هایی غیرمجاز که صورت می‌گیرد به دلیل ضعف عملکرد مسئولین است.

منصوری گفت: با توجه به افزایش جمعیتی که در بهارستان صورت می‌گیرد لازم است که برنامه‌ریزی‌های مسئولین برای توسعه زیرساخت‌های شهری، متناسب با افزایش جمعیت باشد و اگر این موضوع به صورت جدی توجه نشود، نتیجه آن افزایش سکونتگاه‌های غیر رسمی خواهد بود؛ چرا که اصلاح و بازسازی ساخت و سازهای غیر مجاز هزینه‌های سنگینی را برای مجموعه مدیریت شهری به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: منابع محدود دولت به تنهایی قادر به اصلاح و توسعه زیرساخت‌های شهری نیست و همکاری و مشارکت مردم در این این حوزه را می‌طلبد؛ چرا که هر هزینه‌ای که در شهر می‌شود برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و آیندگانه است که در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است.

استاندار تهران از تصویب بسته‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده خبرداد و گفت: در این بسته‌های تشویقی قرار است زمان صدور پروانه‌ ساخت به دو هفته کاهش پیدا کند و تخفیف خوبی در صدور پروانه لحاظ شود و همچنین اعطای دو طبقه تشویقی تراکم و پارکینگ برای این بافت‌ها در نظر گرفته شده.

محسن منصوری در آیین افتتاح پروژه‌های بهارستان گفت: همان طور که برخی از ساختمان‌ها و اراضی بهارستان دارای سند رسمی نیست و قولنامه‌ای هستند، طرح‌های تشویقی برای این موارد بیهوده است پس لازم است مسئولین نسبت به تعیین و تکلیف اسناد این املاک و اراضی را اقدام کنند.

گفتنی است در این مراسم پروژه مجتمع فرهنگی و هنری نسیم‌شهر به مساحت سه هزار متر مربع،زمین اسکیت در بوستان فدک سبزدشت شهرداری گلستان، ساختمان دهیاری اورین، سرای محله مهر و چندین پروژه دیگر به بهره برداری رسید.

خبرنگار: محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار