تأمین آب پایدار شهرهای اردبیل در اولویت جدی قرار دارد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل با بیان اینکه تأمین آب پایدار و پروژه آب‌رسانی شهرهای اردبیل در اولویت جدی قرار دارد، گفت تأمین منابع اجرای پروژه از سوی وزارت نیرو نیاز است.

کد مطلب: ۱۳۱۹۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تأمین آب پایدار شهرهای اردبیل در اولویت جدی قرار دارد

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: با توجه به وجود تنش آبی و کمبود منابع آب در شهرها و روستای استان اردبیل، تغییر رویکرد و استفاده از نظرات سازنده اندیشمندان و متفکران برای بهره‌برداری مطلوب از منابع آب ضروری است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری مطلوب و بهینه از منابع آب و خاک استان اردبیل مهم بوده و تغییر الگوی کشت، تغییر نگاه در نوع کشاورزی منطقه و استفاده از پتانسیل بالای آب زهکش‌ها در مغان، موجب بالا رفتن بهره‌وری در این بخش خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تأمین آب پایدار و پروژه آب‌رسانی شهرهای اردبیل در اولویت جدی قرار دارد، تصریح کرد: نیازمند تأمین منابع اجرای پروژه از سوی وزارت نیرو هستیم چرا که در صورت عدم اجرای این پروژه، در آینده نه‌چندان دور با مشکلات جدی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

عاملی ادامه داد: اتمام هر چه سریع‌تر پایاب خداآفرین نیز از این منظر که منجر به اشتغال‌آفرینی به میزان بالا خواهد بود، بسیار مهم است و باید با اهتمام بیش‌تری نسبت به تزریق منابع در این پروژه اقدام کرد.

وی گفت: با توجه به برنامه تغییر ساختار حکمرانی بخش آب کشور، باید در برنامه‌ریزی منابع آب در سطح کلان کشور، ظرفیت‌ها، جایگاه جغرافیایی و توانمندی تولیدات کشاورزی استان‌ها مدنظر تصمیم‌گیران باشد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در کشور است و باید از این فرصت، بهترین استفاده صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار